پیام استاندار مرکزی به مناسبت روز جهانی زمین پاک
کد خبر: 4211879
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳

پیام استاندار مرکزی به مناسبت روز جهانی زمین پاک

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، به مناسبت سوم اردیبهشت ماه (۲۲ آوریل) و روز جهانی زمین پاک پیامی به این مضمون منتشر کرد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، به مناسبت سوم اردیبهشت ماه (۲۲ آوریل) و روز جهانی زمین پاک پیامی به این مضمون منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند رحمان، زمین را به‌عنوان ودیعه و میراث مشترک در اختیار بشریت قرار داده تا با استقرار بر روی آن، بتواند از مواهب طبیعی و سرشار آن بهره جسته و با رسیدن به آرامش، ثبات و امنیت در زندگی صلح‌آمیز با طبیعت و محیط زیست خود، در مسیر تعالی گام بردارد. لیکن ناآگاهی و غفلت، بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی است.

در سنوات اخیر شعار روز زمین پاک متمرکز بر موضوع پسماند و معضلات ناشی از عدم مدیریت آن در سطح جهانی با تأکید بر «آلودگی حاصل از پسماندهای پلاستیکی» انتخاب شده و از آنجا که با افزایش روزافزون استفاده از مواد پلاستیکی در اشکال مختلف، محیط زیست، بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر آسیب‌های گسترده و غیرقابل جبران این پسماندها قرار گرفته، بنابراین تعیین و اجرای راهکارها و استفاده از ظرفیت قوانین موجود برای کاهش مصرف پلاستیک، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

از این رو شعار امسالِ روز زمین پاک «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» تداعی‌گر مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی‌های بین‌بخشی در راستای ارتقای آگاهی زیست‌محیطی در جامعه است که به یقین، شهروندان و مسئولین امر در استان مرکزی به جهت حساسیت‌های اقلیمی استان، بیش از پیش به اهمیت حفظ زمین پاک تأمل کرده و در حفظ این عنصر حیات‌بخش طبیعت، کوشا خواهند بود.

از همه دوستداران طبیعت که با سختکوشی و همت والای خود در صیانت آینده‌نگرانه از طبیعت پاک مجدانه اهتمام می‌ورزند، تقدیر و تشکر می‌کنم. امید است همه دست در دست هم بتوانیم آب، هوا، زمین و محیط زیست پاکی را برای آیندگان به یادگار بگذاریم و با حفاظت از اقلیم، مانع بروز تغییرات ناخوشایند در آن شویم».

انتهای پیام
captcha