درخشش نمایندگان زنجان در سوگواره بین‌المللی «حماسه در کربلا»
کد خبر: 1360735
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷

درخشش نمایندگان زنجان در سوگواره بین‌المللی «حماسه در کربلا»

گروه هنر: مسئول روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان از درخشش مربیان این کانون در هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی با عنوان «حماسه در کربلا» خبر داد.


سعید سلیمی، مسئول روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: مراسم اختتامیه هفتمین سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی «حماسه در کربلا» با حضور مدیرعامل کانون و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در قزوین به کار خود پایان داد.



وی افزود: با توجه به این‌که کربلا عرصه جست‌و‌جوی دائم شیعه برای دست‌یابی به واقعیت ایمان و حماسه است، عنوان «حماسه در کربلا» برای این سوگواره انتخاب شده است.



مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان ابراز کرد: از اهداف این سوگواره می‌توان به معرفی و ترویج فرهنگ و هنر حسینی، فراهم‌سازی زمینه ابراز ارادت و اخلاص هنرمندان و اهالی قلم به جایگاه مقدس امام حسین(ع)، ارتقای سطح معنویت و باورهای دینی میان مربیان و اعضای کانون و تبیین جایگاه تأثیرگذار دین و مذهب در فرهنگ و اندیشه ایرانی اشاره کرد.



سلیمی با بیان این‌که در این سوگواره شرکت‌کنندگانی از 28 استان حضور داشتند، اظهار کرد: آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره در بخش عکس عاشورایی، 1166 اثر از 81 مربی و 135 عضو از 17 استان، در بخش شعر و متن ادبی 554 اثر از 285 مربی و 269 عضو از 22 استان و در بخش قصه‌گویی 34 اثر از 25 مربی و 9 عضو از 15 استان بوده است.



وی تصریح کرد: از استان زنجان نیز در بخش عکس، نسرین والی و سیده‌کبری حسینی جزو نفرات برتر انتخاب شده و آثار عکس زینب عزیزی و حامد گل‌محمدی به‌عنوان منتخبان راه‌یافته به نمایشگاه سوگواره شناخته شد.



این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بخش قصه‌گویی این سوگواره بین‌المللی نیز مرضیه هاشم‌لو از زنجان به‌عنوان نفر برتر انتخاب شد.



مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان در پایان یادآور شد: در سوگواره بین‌المللی «حماسه در کربلا»، مهمانانی از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، پاکستان، هند و بنگلادش نیز حضور داشتند.

captcha