رمز ماندگاری عاشورا در خطبه‌های حضرت زینب(س) نمایان است
کد خبر: 3399258
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله خاتمی:

رمز ماندگاری عاشورا در خطبه‌های حضرت زینب(س) نمایان است

گروه اندیشه: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: راه حضرت زینب(س) کار مهم رساندن پیام عاشورا به جهانیان و نسل آینده را انجام داد و با خطبه‌های غراء که در میان دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) ایراد کرد رسوایی دشمنان و نقشه‌های شوم‌شان را بر آب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان شامگاه روز گذشته، چهارم آبان‌ماه در تجمع بزرگ رهروان زینبی که به میزبانی مسجد زینبیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان اهل‌بیت(ع) برای ضربه زدن به اسلام و عترت متوسل به انجام کارهای زشت و ظالمانه می‌شدند که این موضوع در واقعه عاشورا به نهایت دشمنی و جسارت به اهل‌بیت(ع) رسید.

وی افزود: نقشه دشمنان و قاتلان سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای‌شان این گونه بود که پس از اتمام واقعه عاشورا، اجساد شهدا بر روی زمین در مقابل تابش آفتاب و خوراک جانوران قرار گیرد تا هیچ آثاری از کربلا بر جای نماند؛ چراکه در باطن می‌پنداشتند شاهدان عاشورا پیرانی هستند که با بار سنگین اسارت مرگ به سراغ‌شان خواهد آمد و کودکان نیز به دلیل سن کم چیزی در خاطرشان نمانده است پس به‌راحتی این جنایت‌شان در تاریخ گم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: دشمنان غافل از این بودند که خون سیدالشهدا(ع) گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد؛ آن‌ها خواستند ظاهر واقعه را از ذهن مردم پاک کنند و این در حالی بود که خون شهید دارای هدف و پیام الهی است که باید توسط یک نفر هدف از شهادت وی به جهانیان عرضه شود و در این راه حضرت زینب(س) کار مهم رساندن پیام عاشورا به جهانیان و نسل آینده را انجام داد و با خطبه‌های غراء که در میان دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) ایراد کرد رسوایی دشمنان و نقشه‌های شوم‌شان را بر آب کرد.

وی یادآورشد: عده‌ای سئوال می‌کنند چرا با توجه به اینکه امام حسین(ع) می‌دانست که خود و یارانش به شهادت می‌رسند پس چرا اهل حرم خود را نیز با خود همراه کرد؟ و امام(ع) با پاسخی که به این سئوال می‌دهند حجت را برای همه تمام می‌کند و بعد از عاشورا معنای حرف امام به خوبی نمایان می‌شود. خداوند خواسته است اسیر شوند و اسارات اهل حرم بهانه‌ای باشد برای تبلیغ دین و رسوا کردن دشمنان اسلام که این عمل به خوبی توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) انجام گرفت.

آیت‌الله خاتمی در ادامه افزود: سیدالشهدا(ع) زمانی که در قتلگاه بر زمین افتاد دشمن فکر کرد که دیگر ولایت اهل‌بیت(ع) تمام شده است و این در حالی ‌است که خداوند در کتاب خود قرآن فرموده است که زمین خود را هرگز بدون حجت نخواهد گذشت و آن پرچم در دستان حضرت زینب(س) برپا شد و تا زمانی که حضرت سجاد(ع) به سلامت کامل برسند با منطق و مظلومیت به افشاگری در رابطه با دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) پرداخت.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود» یک جمله مبالغه‌آمیز نیست، بلکه عین حقیقت است که امروز با برگزاری این مراسم سعی داریم تا زوایای پنهان شخصیت والای حضرت زینب(س) را برای بانوان معرفی کنیم تا در ادامه مسیرشان در زندگی رهرو این بانوی بزرگوار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شخصیت مردان تاریخ که نام‌شان خوب یا بد ماندگار شده است، حاکی از تربیت مادرشان است که به‌عنوان اولین مدرسه و معلم فرد در آن تربیت می‌یابد و پس از آن معلم بنای دیگر را بر روی آن بنای اولیه می‌گذارد و این تصور امروز نادرست است که خانواده‌ها آموزش و پرورش را مسئول تربیت فرزندان خود بدانند، بلکه مادر نقش اول را در شکل‌گیری شخصیت کودک ایفا می‌کند.

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند مادر را کانون مهر و عاطفه قرار داده است و هیچ‌کس قادر به پذیرش این ظرفیت خدادادی نیست و مادران باید به این موضوع واقف باشند که دین‌داری چه تأثیری بر روی تربیت فرزندان دارد که این تربیت از همان ابتدای دوران جنینی انجام می‌گیرد و پس از آن ادامه خواهد داشت و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع‌مقدس نمونه‌های بارز تربیت‌یافته دامان مادران با ایمان هستند.

captcha