ویژه‌برنامه «ولایت و قرآن» در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود
کد خبر: 3636291
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
برنامه‌های دهه ولایت در استان زنجان؛

ویژه‌برنامه «ولایت و قرآن» در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: 11 شهریورماه همزمان با 11 ذی‌الحجه و در راستای برگزاری برنامه‌های بزرگداشت دهه ولایت که به عنوان «ولایت و قرآن» نام‌گذاری شده، محافل انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: از عید قربان تا عید غدیرخم با عنوان دهه ولایت نام‌گذاری شده و برای بزرگداشت این ایام برنامه‌های متنوعی در قالب جشن بزرگ «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با بیان اینکه برنامه‌های دهه ولایت در زنجان از روز پنج شنبه 9 شهریور آغاز می‌شود، به عناوین در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با مراسم روز عرفه به نام روز «ولایت و نیایش» نامگذاری شده آغاز می‌شود که در این روز برگزاری دعای عرفه در سطح آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و بر پایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه روز جمعه گفت: روز جمعه دهم شهریورماه مصادف با 10 ذی‌الحجه عید قربان است و با عنوان «ولایت و اطاعت» نامگذاری شده که در این روز نماز عید سعید قربان با همکاری ستادهای نماز جمعه در امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو تصریح کرد: روز شنبه 11 شهریورماه همزمان با 11 ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و قرآن» محافل انس با قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه انجام خواهد شد و روز یک‌شنبه 12 شهریور ماه همزمان با 12 ذی‌الحجه نیز به نام «ولایت و بصیرت» نامگذاری شده که در این روز همایش‌های ولایت و بصیرت برای کارکنان و خانواده اوقاف برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: روز دوشنبه 13 شهریورماه، همزمان با 13 ذی‌الحجه که به نام «ولایت و جوانان» نامگذاری شده دعوت از دانش‌آموزان و جوانان برای حضور در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، آموزش احکام برای جوانان و نوجوانان و سخنرانی با موضوع غدیر در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از نامگذاری روز سه شنبه 14 شهریورماه همزمان با 14 ذی‌الحجه به عنوان «وقف از منظر ولایت» خبر داد و گفت: در این روز برگزاری نشست‌های صنفی با موضوع وقف، قدردانی از خیرین و واقفان، برگزاری جلسه انجمن یاوران وقف، قرائت زیارت جامعه کبیره در امامزادگان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه روز چهارشنبه 15 شهریور ماه، 15 ذی‌الحجه همزمان با ولادت امام هادی (ع) با عنوان «ولایت و هدایت» نامگذاری شده، تصریح کرد: در این روز برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با اشاره به اینکه همزمان با 16 شهریور، 16 ذی‌الحجه که با عنوان «ولایت، ایثار و شهادت » نامگذاری شده است، غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان انجام خواهد شد، تصریح کرد: تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان، تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

وی با بیان اینکه روز جمعه 17 شهریور همزمان با 17 ذی‌الحجه با عنوان «ولایت و بانوان» نامگذاری شده است، گفت: برگزاری همایش «بانوان ولایی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص با هماهنگی با هیأت رزمندگان و بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران،برگزاری مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم و دعای ندبه در بقاع متبرکه از جمله دیگر برنامه‌های این روز است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: روز شنبه 18 شهریورماه 18 ذی‌الحجه، مصادف با عید سعید غدیر با نام «ولایت و امامزادگان » نامگذاری شده است و در این روز نیز برنامه‌های مناسبتی در جوار بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

captcha