هوشیاری و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح؛ تحکیم‌کننده وحدت ملی
کد خبر: 3750912
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

هوشیاری و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح؛ تحکیم‌کننده وحدت ملی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ابهر گفت: هوشیاری، حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد تا حادثه تروریستی اهواز به عرصه‌ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود.

هوشیاری و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح؛ تحکیم‌کننده وحدت ملیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر اظهار کرد: برون‌رفت از وضعیت اقتصادی امروز نیازمند اقدامات سریع مسئولان و نظارت جدی بر بازار متلاطم است.
وی به نظارت جدى و برخورد بدون اغماض با متخلفان و برطرف کردن ضعف‌های این حوزه تأکید کرد و افزود: برخی با استفاده از امتیازات ارزى، آن‌را به‌نوعى یا در بازار آزاد فروخته یا كالاى مورد نظر را وارد نكردند که باید سیتم‌8های نظارتی در مورد قوی‌تر عمل کنند.
امام جمعه ابهر تصریح کرد: سیستم‌هاى نظارتى سنتى، كند، پیچیده و دست و پاگیر بوده و سیستم‌هاى جدید نظارتى مبتنى بر فناورى اطلاعات كه امكان نظارت مستمر و لحظه‌اى را فراهم مى‌كند وجود ندارد؛ لذا اكثر افراد دچار قانون‌گریزى مى‌شوند و یا اینکه مسببان اصلی را فراموش می‌کنند.
وی با بیان اینکه ترمیم كابینه یکی دیگر از راهکارهای برون‌رفت از شرایط امروز اقتصادی است، ادامه داد: در این شرایط حساس همه باید به دولت براى برون‏رفت از این وضعیت ناپایدار اقتصادى كمك كنیم و به جای تخریب، دولت را تشویق كنیم به‏سمت ترمیم و تغییرات هدفمند در كابینه گام بردارد و وزرایى متناسب با شرایط جنگ اقتصادى انتخاب كند تا بخشى از بى‏اعتمادى ایجاد شده به نظام اقتصادى برگردد.
وی در ادامه به جنایت تروریست‌ها در اهواز اشاره و با بیان اینکه این اقدام وحشیانه، سند رسوایی کاخ سفید است، افزود: روز ۳۱ شهریورماه و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله نظام سلطه علیه مردم ایران، تروریست‌های تکفیری بار دیگر مردم اهواز را آماج گلوله‌های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرار داد و به زعم در صدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند.
رحیمی ادامه داد: آمریکایی‌ها به رغم تشکیل گسترده‌ترین جبهه علیه مردم ایران و با هدف محو گفتمان انقلاب اسلامی، امروز نظام اسلامی را در چهل سالگی انقلاب در قله استقلال، عزت و قدرت داخلی و نفوذ منطقه‌ای و تعیین‌کنندگی در مناسبات جهانی می‌بینند.
امام جمعه ابهر پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های دفاعی، هسته‌ای و دست‌یابی بومی به مؤلفه‌های اصلی قدرت و اقتدار دفاعی و الهام‌بخشی راهبردی در منطقه حساس غرب آسیا، عصبانیت مضاعف آن‌ها را در پی داشته است و برای مهار اقتدار ایران از هر ابزاری استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد: در میان صدای خونبار گلوله تروریست‌ها درمیدان رژه اهواز، آن‌چه بیش از هر چیز در قاب تصاویر و یاد مردم ایران ماندگار شد، جان‌پناه شدن نیروهای نظامی برای زنان و کودکان بود، پناهگاهی امن در مقابل مزدوران بیگانه که امنیت ایران را نشانه گرفته‌اند.
رحیمی تصریح کرد: هوشیاری و حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‌ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود.
انتهای پیام
captcha