لزوم کسب دانش فنی و انجام فعالیت‌های تخصصی برای درمان بیماری ام.اس
کد خبر: 3752114
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

لزوم کسب دانش فنی و انجام فعالیت‌های تخصصی برای درمان بیماری ام.اس

گروه اجتماعی ــ رئیس هیئت مدیره انجمن ام.اس زنجان با اشاره به اینکه این بیماری بین بانوان شایع‌تر از آقایان است، گفت: کسب دانش فنی و انجام فعالیت‌های تخصصی و حضور در اجتماع برای درمان بیماری ام.اس مؤثر است.

لزوم کسب دانش فنی و انجام فعالیت‌های تخصصی برای درمان بیماری ام.اس
به گزارش ایکنا از زنجان، نشست جمعی از اعضای هیئت مدیره و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی انجمن ام.اس امید زنجان با محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای شامگاه دوشنبه، 9 مهرماه به منظور تقویت و ارائه راهکارهای تعامل و همکاری فی ما بین در محل اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان برگزار شد.
محسن جاویدان، رئیس هیئت مدیره انجمن ام.اس زنجان با اشاره به رشد روزافزون بیماری ام.اس یاد‌آور شد: انجمن امید در این 8 سال سابقه فعالیت شاهد بیمارانی در سنین مختلف به خصوص در دوران جوانی بوده است.
وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود، بیماران تحت پوشش این انجمن بین 18 تا 40 سال بوده و این بیماری در بین خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است از این رو درمان و توقف به موقع بیماری در سنین پایین اهمنیت بالایی دارد چرا که درگیری و دست و پنجه نرم کردن با این شرایط به‌ویژه در دوران طلایی زندگی بسیار دردناک تر و خطر‌آفرین‌تر است.
این مسئول به اهمیت حضور و فعالیت بیماران ام.اس در رویکردهای گوناگون جامعه تأکید کرد و افزود: ایجاد فضا و جایگاه برای آنها در بین مردم و حرکت در کنار جریان‌‎های روزمره بهترین نوع درمان برای وضعیت روحی و جسمانی بیماران محسوب می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن ام.اس امید ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای استان با توجه به پتانسیل‌های موجود به‌ویژه در حوزه صنعت، صنایع دستی و سایر فعالیت‌ها بستر آموزشی مناسب را برای تمام اقشار جامعه ایجاد کرده است؛ از این رو دسترسی بیماران ام.اس به این امکانات و فضاهای آموزشی ضمن اثرات حائز اهمیت در مسائل روحی آنها به توقف و شاید درمان کامل بیماری نیز منتج شود.
وی با اشاره به اینکه این بیماران با تکیه بر مطالعات و دستاوردهای علمی با انجام فعالیت‌های یدی وارد پروسه درمان قابل توجهی می‌شوند، خاشرنشان کرد: سکون و انزوا در این افراد ماحصلی جز تشدید و رشد بیماری نخواهد داشت اما در نقطه مقابل با فعالیت در جامعه و انجام کارهای فیزیکی به مسیر درمان ورود کردند.
نسیم اسلامیه، مدیرعامل انجمن ام.اس امید زنجان نیز ضمن یادآوری رسالت و وظایف ذاتی انجمن خاطر نشان کرد: با تأسی از برنامه‌ها و اهداف موجود ایجاد انگیزه و تقویت امید به زندگی بیماران با بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود همواره در رأس امور قرار دارد.
اسلامیه با اشاره به فاکتور لاینفک معیشتی در خانواده‌ها به‌ویژه در جامعه امروز افزود: با دسترسی به امکانات آموزشی موجود در سازمان یاد شده، بیماران ام.اس ضمن اینکه قادر به فراگیری علوم و فنون خواهند بود قطعاً فراخور دانش کسب شده اولین قدم برای امرار معاش و کسب درآمد در آینده‌ای نزدیک را نیز برداشته‌اند.
محمدرضا، انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این نشست به مطالعات و تحقیقات در خصوص بیماری ام.اس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه 50 الی 60 درصد قشر جوان با این بیماری درگیر هستند، اطلاع‌رسانی و معرفی دقیق بیماری ام.اس باید در اولویت‌ها باشد.
وی عامل استرس و اضطراب را از جمله دلایل بیماری ام.اس عنوان کرد و ادامه داد:حضور مستمر بیماران در فضاهای مختلف اجتماعی ضمن کاهش تنش‌ها، دنیای جدیدی از خلاقیت‌ها، فعالیت‌ها و علاقمه‌مندی‌ها را به روی آنها باز خواهد کرد .
انصاری با تأکید بر اینکه مبنای اساسی تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها عامل همکاری و حمایت است، ابراز کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای استان زنجان با توجه به ظرفیت‌های موجود از هیچ گونه حمایت و همکاری دریغ نخواهد کرد.
این مسئول در پایان ضمن اشاره به دوره‌های مختلف آموزشی، طب سنتی و پرورش زالو را با توجه به فرآیند عملی، مؤثر در درمان بیماری ام.اس عنوان کرد.
انتهای پیام
captcha