ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا در تربیت نسل جدید
کد خبر: 3753614
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا در تربیت نسل جدید

گروه معارف - کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: از آنجایی که تمام نکات تربیتی در قیام امام حسین(ع) وجود دارد باید از فرهنگ عاشورا در تربیت نسل جدید بهره گرفت.

ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا در تربیت نسل جدیدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام قربان‌علی نجفی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره ظهر امروز یکشنبه، 15 مهرماه در جمع مردم این شهرستان به نقش ماه محرم در آثار تربیتی کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در ماه محرم سهم ویژه‌ای دارند و می‌توانند بیشترین بهره را بگیرند و آینده جامعه را با سبک زندگی حسینی و با معرفت امام حسین(ع) بسازند.
وی با تأکید بر اینکه در قیام عاشورا و فرهنگ تربیتی آن ایثار، از خودگذشتگی و دعا و مناجات و مبارزه با ظلم و آنچه به‌عنوان زندگی متعالی می‌خواهیم وجود دارد، ادامه داد: این فرهنگ را باید به فرزندان آموخت زیرا همه این موارد می‌تواند در شغل و درس و در مسائل اجتماعی و فرهنگی و تشکیل خانواده در آینده به آنها کمک کند.
این مسئول با تاکید بر اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای احیا فرهنگ مبارزه با دشمنان دین اسلام و ارزش‌های اعتقادی است، تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام خود جامعه اسلامی را از انحراف نجات داد و با این حرکت نهضت مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل استکبار را به راه انداخت.
کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره، ماه محرم را ماه معرفت و شناخت دین معرفی کرد و افزود: وظیفه انسان‌ها در ماه محرم فقط سیاه بر تن کردن و گریستن نیست بلکه باید معرفت بیشتری نسبت به خاندان آن حضرت پیدا کنند.
انتهای پیام
captcha