تدارک ویژه صدا و سیمای زنجان برای اربعین حسینی
کد خبر: 3759483
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

تدارک ویژه صدا و سیمای زنجان برای اربعین حسینی

گروه فرهنگی ـ صدا و سیمای مرکز زنجان با فرا‌رسیدن اربعین حسینی، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در گرامی‌داشت این روز و انعکاس عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی انجام داده است.

تدارک ویژه رسانه استانی برای اربعین حسینیبه گزارش ایکنا از زنجان، صدا و سیمای مرکز زنجان با فرا‌رسیدن اربعین حسینی، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در گرامی‌داشت این روز و انعکاس عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی انجام داده است.
ویژه‌برنامه معاونت صدا «اربعین حسینی» نام دارد. این برنامه که از ساعت 7 صبح به مدت 60 دقیقه روز سه‌شنبه مصادف با روز اربعین به صورت زنده پخش می‌شود، شامل آیتم‌هایی از قبیل سخنرانی، حضور کارشناسان مذهبی، مداحی و شعرخوانی در برنامه، پیامک، ارتباط با مراکز مرزی و کربلای معلی به تبیین و تحلیل کارشناسی وقایع عاشورا و اربعین و نیز ذکر مناقب و فضایل سیدالشهداء خواهد پرداخت. 
دیگر ویژه‌برنامه رادیوی استانی با موضوع اربعین حسینی ساعت 9 صبح به مدت 180 دقیقه است که اجرای آن به‌طور مشترک با مرکز آذربایجان‌شرقی خواهد بود. ارتباط با گزارش‌گران رسانه ملی در عتبات عالیات و سایر مراکز استان‌ها پوشش مراسم عزاداری، مداحی، شعر، گزارش، تلفن‌های مردمی، حضور مهمان در برنامه از آیتم‌های این برنامه است.
ویژه‌برنامه‌های ترکیبی «آخشام‌لار» از ساعت 18 به مدت 60 دقیقه و «بیزیم ایوان» از ساعت 22 به مدت 60 دقیقه نیز به اربعین حسینی اختصاص داده شده است.
معاونت سیمای مرکز نیز با پخش زنده مراسم عزاداری‌ شب اربعین که به مدت دو شب از ساعت 22 در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، همراه با هم‌استانی‌های سوگوار خواهد بود. ویژه‌برنامه «راه ولایت» نیز از ساعت 9 صبح روز اربعین به مدت 50 دقیقه با آیتم‌هایی از قبیل مداحی، شعر، حضور کارشناس مذهبی و ارتباط با کربلای معلی به صورت زنده به روی آنتن خواهد رفت. 
پوشش عزاداری مردم شهرستان طارم در شب اربعین و پخش آن در روز اربعین و نیز استقرار واحد سیار تلویزیونی در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در روز اربعین و پخش آن به صورت زنده از ساعت 10 صبح، دیگر برنامه سیمای مرکز زنجان خواهد بود. 
همچنین در چند روز مانده به اربعین نیز ارتباط زنده مستمر پخش شبکه اشراق با مسیر پیاده‌روی اربعین از مهم‌ترین اقدامات شبکه استانی است. 
انتهای پیام
captcha