تعداد زائران در سامرا افزایش یافته است
کد خبر: 3759283
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
در پیاده‌روی اربعین؛

تعداد زائران در سامرا افزایش یافته است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان ضمن تقدیر از همکاری حشدالشعبی با موکب‌های ایرانی گفت: امسال تعداد زائران در سامرا افزایش یافته است.

تعداد زائران در سامرا افزایش یافته استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی عصر شنبه 5 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته توفیق پیدا کردیم تا در قالب موکب اداره کل اوقاف استان زنجان پذیرای زائرین در این اجتماع عظیم مسلمانان باشیم.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز برای ارائه خدمات مطلوب در سامرا حاضر شدیم، ابراز کرد: تا پایان روز گذشته 20 هزار پرس در هر کدام از وعده‌های صبحانه، نهار و شام نیز در بین زائران توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه نزدیک 30 هزار پرس میان‌وعده بین زائرین توزیع شده است، گفت: توزیع بیش از 3 هزار لیوان شربت و توزیع شبانه روزی چای از دیگر برنامه‌های موکب زنجان طی روزهای گذشته بوده است.
موسوی با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش تعداد زائرین هستیم، عنوان کرد: امسال نان برخی از موکب‌های مستقر در سامرا توسط زنجانی‌ها تأمین می‌شود و اکنون 12 نانوا در موکب زنجان حضور دارند.
وی با بیان اینکه پخت نان به صورت سه شیفت انجام می شود، ابراز کرد: 15 تن آرد به سامرا آورده‌ایم تا در بحث نان هیچ کمبودی وجود نداشته باشد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان خاطرنشان کرد: سازمان قصد داشت تا اداره کل اوقاف زنجان در کربلا موکب برپا کند که این موضوع مورد مخالفت ما قرار گرفت چرا که موکب‌های زیادی در کربلا وجود دارد اما سامرا چنین نیست و به همین خاطر درخواست کردیم تا دوباره در سامرا باشیم.
وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی برای زائرین در شهر سامرا لذت خاصی دارد، عنوان کرد: سامرا شهر امام زمان (عج) بوده و همه ما در اینجا مهمان آن حضرت هستیم.
موسوی با اشاره به اینکه تنها 18 موکب در شهر سامرا مستقر هستند، خاطرنشان کرد: تعداد این موکب‌ها قابل مقایسه با مواکب مسیر نجف به کربلا نیست.
وی با بیان اینکه حشدالشعبی عراق همکاری بسیار خوبی با موکب زنجان و دیگر موکب‌های ایرانی دارند، افزود: با همکاری حشدالشعبی 14 خط تلفن در اختیار زائرین قرار دادیم و اینترنت نیز برای استفاده موجود است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: بیش از 30 نفر نیز در تیم پزشکی مشغول خدمت‌رسانی به زائرین هستند.
انتهای پیام/
captcha