آماده‌سازی طرح جامع برای ۳۲ امامزاده زنجان
کد خبر: 3762532
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

آماده‌سازی طرح جامع برای ۳۲ امامزاده زنجان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همه امامزاده‌ها ملزم به اجرای طرح جامع هستند و تاکنون این طرح برای ۳۲ امامزاده تهیه شده است.

آماده‌سازی طرح جامع برای 32 امامزاده استان زنجانحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تبدیل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از رویکردهای مهم اداره اوقاف و امور خیریه است و احیای امامزادگان در این راستا انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمام امامزادگان برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای ملزم به اجرای طرح جامع هستند، تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون طرح جامع برای 32 امامزاده آماده شده است اما متاسفانه اجرای برخی از آن‌ها مانند امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان، امامزاده اسماعیل(ع) شناط ابهر و بقعه قیدار نبی مورد بی‌مهری تعدادی از ارگان‌ها قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری بهتر موقوفات تعدادی پروژه‌های عمرانی در دست اجرا است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پروژه پیامبر اعظم 1 در قیدار با مساحت 850 متر مربع و برآورد هزینه 900 میلیون تومانی اشاره کرد که در مرحله نازک‌کابری است.
این مسئول با اشاره به اینکه شهر قیدار 6 دانگ موقوفه است، بیان کرد: بیشتر پروژه‌های بهره‌برداری در این شهر مستقر است تا از درآمد آن برای مردم هزینه شود و پروژه پیامبر اعظم 2 نیز در شهرستان خدابنده با برآورد هزینه 2 میلیارد و 354 میلیون تومان به مرحله سفت‌کاری رسیده است.
جنتی ترویج ازدواج آسان در جامعه را امری ضروری خواند و گفت: هتل احسان ماندگار نیز با مساحت 2250 متر مربع در قیدار تکمیل شده و در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: در حال حاضر 20 امامزاده در استان وجود دارد که می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی و فعالیت‌های خود را اجرا کرد و بقیه از نظر عمرانی و فرهنگی ضعیف هستند که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم آن‌ها را احیا کنیم.
انتهای پیام
captcha