هفته فرهنگی در شهرستان‌ها احیا شود
کد خبر: 3774162
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
حقیقی تأکید کرد؛

هفته فرهنگی در شهرستان‌ها احیا شود

گروه فرهنگی- استاندار زنجان بر ضرورت تزریق آرامش و نشاط به بخش‌های مختلف جامعه و احیای هفته‌های فرهنگی با برنامه‌های شاد در شهرستان‌ها تاکید کرد.

هفته فرهنگی در شهرستان‌ها احیا شودبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح الله حقیقی چهارشنبه 28 آذرماه در بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه از سویی به عنوان یک نهاد دولتی فعالیت می‌کند و از سوی دیگر با هنرمندان و بخش‌های فرهنگی و هنری جامعه در ارتباط است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایجاد آرامش درونی برای مردم از رسالت‌های اصلی همه مسئولان است، ابراز کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نقش ویژه‌ای در آرام سازی مردم دارد. 
وی به ضرورت اجرای هفته فرهنگی در استان و شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تلاش کند تا هفته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها را احیا کند.
حقیقی با یادآوری اینکه در هفته‌های فرهنگی می‌توان موسیقی‌های محلی برای ایجاد نشاط و پویایی اجرا کرد، گفت: برنامه‌های این هفته‌ها را می‌توان مرتبط با آداب و رسوم مردم هر منطقه اجرا کرد. 
مقام عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد تا از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود، گفت: دستورالعملی‌هایی برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به وظیفه‌ای که برعهده دارند، تدوین می‌شود تا هر دستگاه در حوزه کاری خود وارد عمل شود و بقیه دستگاه‌ها کمک حال دستگاه مجری شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این دیدار به وضعیت ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: این اداره به سه معاونت فرهنگی- رسانه‌ای، هنری و سینمایی و مدیریت و توسعه منابع انسانی مشغول به فعالیت است.
وی ادامه داد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه و استاندار و برخی از مدیران دستگاه‌های متولی برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود، شاخص‌های فرهنگی استان مطرح و در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.
فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه استان زنجان امسال هم میزبان جشنواره شکوه شکیبایی است، گفت: این جشنواره امسال به موضوع سرودها و آواها اجرا می‌شود. 
وی تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگی از مرکز و اجرای آن در شهرستان‌ها را هم یکی از اولویت‌های این نهاد خواند و گفت: نخستین کنسرت خواجه امیری در شهرستان خرمدره با استقبال 2020 نفر از مردم این شهرستان اجرا شد. 
انتهای پیام
captcha