ترویج فرهنگ مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد
کد خبر: 3782748
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

ترویج فرهنگ مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

گروه فرهنگی ـ فرماندار خرم‌دره گفت: ترویج فرهنگ مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد و در کنار نقش تربیتی خانواده و مدرسه می‌توانیم با کتاب شاهد تربیت کامل‌تری باشیم.

ترویج فرهنگ مطالعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت محمدی، فرماندار خرم‌دره، روز گذشته، 29 دی‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره با برخورداری از ۶۸ هزار نفر جمعیت دارای هفت باب کتابخانه است، اظهار کرد: تناسب استانی و شهرستانی در حوزه کتابخانه‌ها در شهرستان خرم‌دره رعایت شده است.
وی با تأکید بر اینکه هر گامی که در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برداشته شود در واقع نوعی احسان به خود و خانواده‌ خودمان است، بیان کرد: اگر در کنار نقش تربیتی پدر و مادر به نقش معلم، استاد و کتاب در تربیت فرزندان توجه شود شاهد تربیت کامل‌تری خواهیم بود.

بازسازی قدیمی‌ترین کتابخانه خرم‌دره
محمدی با اشاره به بازسازی کتابخانه مدرس قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان خرم‌دره، ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این کتاب‌خانه در سال ۹۸ افتتاح شده و تقدیم به دوستداران کتاب شود.
وی با اشاره به اینکه در راستای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی المان‌های خوبی در سطح شهرستان در حوزه فضاسازی شهری نصب شده است، بیان کرد: شهرستان خرم‌دره از شهرستان‌های پیشتاز در نصب المان‌های کتاب است.
وی با اشاره به اینکه قسمتی از وظایف ۳۲ گانه شورا در حوزه فرهنگی و ورزشی است، ادامه داد: هر چند شورای اسلامی شهر خرم‌دره گام‌های خوبی در برخی از حوزه‌ها برداشته است اما با توجه به جایگاه بالای خرم‌دره در استان باید این اقدامات تداوم داشته و با جدیت دنبال شود و بیش از پیش به این عرصه‌ها توجه شود.
این مسئول با اشاره به اینکه آمار بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین افرادی که تحصیل کرده و اهل مطالعه هستند کمتر است، ادامه داد: هرچه سطح سواد افراد جامعه بالا رود و مطالعه در بین آنها رواج داشته باشد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

ردپای کتاب در آثار تمدنی
در ادامه این جلسه نیز شهردار خرم‌دره با اشاره به اینکه در اهمیت کتاب‌خوانی همین بس که اولین آیه قرآن که بر پیامبر نازل شد درباره خواندن بود، اظهار کرد: هر تمدنی که توانسته در طول تاریخ ردپایی از خود به جا بگذارد دارای آثار خیلی خوبی در حوزه نوشتن کتاب بوده است.
امیر هوشنگ نوری‌آرا با اشاره به اهتمام جدی و هدف‌گذاری شهرداری در حوزه کتاب، اظهار کرد: در همین راستا چندین المان کتاب در مناطق مختلف شهر خرم دره نصب شده است.
وی با اشاره به سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری، یادآور شد: علی‌رغم تمام مسائل و مشکلات مالی که شهرداری خرم‌دره با آن دست و پنجه نرم می‌کند توانستیم از ابتدای سال ۹۷ تاکنون مبلغ ۲۳ میلیون تومان از مطالبات کتابخانه‌ها را پرداخت کنیم که تلاش می‌شود تا پایان سال بحثی در این حوزه باقی نماند.
انتهای پیام
captcha