تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) با بهره‌گیری از هنر شعر
کد خبر: 3782589
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) با بهره‌گیری از هنر شعر

گروه فرهنگی- مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به نقش شعر در تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: شعر مهمترین هنری است که ارتباط دو سویه جدی با معارف اهل‌بیت(ع) دارد.

تثبیت معارف اهل‌بیت(ع) با بهره‌گیری از هنر شعربه گزارش ایکنا از زنجان، مهدی قزلی عصر امروز ۲۹ دی ماه در محفل شعر فاطمی در قالب سیزدهمین جشنواره شعر فجر که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محافل جشنواره شعر فجر را به شعرهایی که در خدمت اهل‌بیت(ع) سروده شده اختصاص دادیم.
وی با اشاره به اینکه شعر مهمترین هنری است که ارتباط دو سویه جدی با معارف اهل‌بیت(ع) دارد، تصریح کرد: هم شعر در تثبیت معارف دخیل بوده و هم معارف اهل‌بیت(ع) در تثبیت شعر هم در زبان فارسی و هم در زبان‌های دیگر اثر داشتند.
وی به برگزاری جشنواره دوسالانه جایزه غزل کشور که با نام حسین منزوی گره‌خورده اشاره کرد و گفت: امیدواریم طبق قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره به زودی به ثمر بنشیند و شاهد این اتفاق فرهنگی باشیم و مانند طلیعه آن، پایدار بودن و ادامه‌دار بودن روشن و افق آن نورانی باشد.
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با اشاره به اینکه حسین منزوی یک کتاب شعر ترکی دارد، خاطرنشان کرد: او بیش از ۱۰ کتاب به زبان فارسی سروده است و امیدواریم دوسالانه غزل منزوی قدمی از سوی شعر و ادب فارسی برای جاودانه شدن این شاعر که به تثبیت غزل فارسی کمک کرد، باشد.
وی ادامه داد: شاعران ترک ایرانی به فارسی و فارسی‌سرایی نسبت داشتند و هر کدام که به شوریدگی رسیدند احساس می‌کردند باید شوریدگی خود را در فارسی پیگیری کنند به همین دلیل شعر فارسی دین زیادی به شاعران ترک زبان دارد که خدمات شایانی به شعر و ادب فارسی کردند.
انتهای پیام
captcha