دنبال مقصر برای حل مشکلات نباشیم
کد خبر: 3785931
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

دنبال مقصر برای حل مشکلات نباشیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان تبدیل حوزه سلامت به گفتمان عمومی را نیازمند توجه عمومی دانست و گفت: طرح و فکر خوب داریم، اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که برای تحلیل مشکلات، ما همواره دنبال مقصر هستیم.

دنبال مقصر نباشیمبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، امروز، 10 دی‌ماه در دومین مجمع سلامت استان زنجان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و بنیانگذار انقلاب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زندگی همراه با سلامت، زندگی مطلوبی است؛ چرا که سلامت، آرامش به همراه دارد که موجب ارتقای سطح زندگی خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: سلامت هر فرد به محیط و غذا بستگی دارد و بین سلامت و محیط سالم رابطه متقابل برقرار است که و باید پذیرفت نبود محیط سالم برای همه خطرناک است و همه باید برای فراهم کردن شرایط مناسب تلاش کنند که این کار به فرهنگسازی نیاز دارد.
امام جمعه زنجان تبدیل حوزه سلامت به گفتمان عمومی را نیازمند توجه عمومی دانست و گفت: باید متوجه باشیم که ما همواره طرح و فکر خوب داریم، ولی مشکل از جایی آغاز می‌شود که برای تحلیل مشکلات، ما همواره دنبال مقصر هستیم، در حالی که بر اساس دین و آیین، انسان باید برای حل مشکلات از خودش آغاز کند و داشتن روحیه خودبینی و بدون احساس مسئولیت برای جامعه از خطرناک‌ترین تفکرات است.
وی با اشاره به چاه‌های غیرمجاز، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ چاه غیرمجاز در استان وجود دارد و این نوع اقدامات و نیز اجاره زمین و ریختن کود و سم در چاه آب برای سود بیشتر از محصولات کشاورزی، خود بیانگر پایین بودن سطح حس مسئولیت اجتماعی توسط اجاره‌کنندگان زمین است؛ چرا که در این نوع اقدامات توجهی به خطرات ناشی از آن نمی‌شود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به نقش بالای زنجانی‌ها در آلوده کردن محیط زیست، یادآور شد: استفاده از محصولات پلاستیکی در زنجان آمار بالایی دارد که نمونه آن در اماکن تفریحی قابل مشاهده است.
انتهای پیام
captcha