نقش ایران در معادلات بین‌المللی انکارناپذیر است
کد خبر: 3786432
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

نقش ایران در معادلات بین‌المللی انکارناپذیر است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار زنجان با بیان اینکه نقش ایران در معادلات بین‌المللی انکارناپذیر است، گفت: شیطنت دشمن بیشتر از گذشته است، امروز ما مشکل اقتصادی و معیشتی داریم و کسی هم نمی‌تواند این را کتمان کند اما این مشکل خانوادگی است.

تکریم مردم؛ هدف انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی امروز، 12 بهمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: انقلاب‌هایی که اهداف مادی داشتند؛ در یکی از مراحل خود منجر به شکست شده است اما محتوا و ارزش انقلاب ما از هر لحاظ با انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما بر مبنای اصلاح و بسط عدالت با انگیزه الهی بوده و رهبری داشت و امروز نیز جانشین به حقی دارد، تصریح کرد: به همین دلیل تا به امروز با صلابت و قدرت و با حمایت مردم حضور مقتدری در دنیا دارد و هر روز نسبت به گذشته  قدرتمندتر می‌شود.
استاندار زنجان، رهبری بر اساس انگیزه الهی را از ویژگی‌های امام راحل دانست و گفت: دومین ویژگی امام بزگوار ما مردمی بودن ایشان بود، امام به تاسی از جد بزرگوارش گرایش به مردم را حق‌گرایی می‌دانست و به کرامت و بزرگی مردم نه در شعار بلکه در عمل احترام می‌گذاشت و به همه مدیران و مسئولان تاکید داشتند که خارج از شعار و در عمل مردم را تکریم کنند.
وی با بیان اینکه امام در هنگام ورود خودشان در فرودگاه مطالب گران بهایی را فرمودند، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که همه ما امروز نیاز داریم بحث وحدت و اتحاد است، یکی  از بزرگترین فرمایشات امام وحدت و اتحاد بود.
حقیقی با تاکید بر اینکه امام راحل از تمام بضاعت و ظرفیت‌ها استفاده کردند تا این اتحاد در بین مردم و حکومت شکل گیرد، اظهار کرد: در ادامه، این مسیر در اختیار جانشین به حق امام یعنی مقام معظم رهبری قرار گرفت، برای مقام معظم رهبری این وحدت و مقوم‌های این وحدت آنچنان مهم بود که سالی را به همین موضوع نامگذاری کردند.
وی با بیان اینکه امام بزرگوار ما به جوانگرایی توجه ویژه داشتند، افزود: جوانان دیروز گوش به فرمان امام راحل حماسه‌های سترگی را آفریدند که دنیا از به تصویر کشیدن این حماسه‌ها عاجز است.
استاندار زنجان با اشاره به شعارهای استکبار جهانی عنوان کرد: این شعارها چیز جدیدی نیست، ما چهل سال است که این شعارها را شنیده‌ایم با وجود اینکه امروز این شعارها کمی با سرعت بیشتری منتشر می‌یابد اما وضعیت تغییری نکرده است.
وی با اشاره به اینکه شرایط ادوات ما در دوران جنگ و صدام قابل مقایسه نبود، افزود: با این وجود هم دشمن دید نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و به همین خاطر به سمت جنگ نیابتی روی آوردند و داعش را با میلیاردها دلار در عراق، سوریه و دیگر مناطق تقویت کردند اما همه دیدیم که به زمین بایر خوردند البته باید توجه داشت که تفکر داعشی هنوز هم وجود دارد با این تفاوت که دیگر قدرتی ندارد.
حقیقی بیان کرد: امروز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب تلاش زیادی می‌کند و هر روز زمانی را در قالب شعار برای این انقلاب تعیین می‌کنند اما توان این کار را ندارند، جمهوری اسلامی قدرتش را به دنیا ثابت کرده و ایران هراسی را در وجدان عمومی از بین برده است.
وی با بیان اینکه نقش ایران در معادلات بین‌المللی انکار ناپذیر است، گفت: شیطنت دشمن شدت‌ بیشتر از گذشته پابرجاست، امروز ما مشکل اقتصادی و معیشتی داریم و کسی هم نمی‌تواند این را کتمان کند اما این مشکل خانوادگی است. امروز تلاش دشمن این است که فرصت‌ها و سرمایه‌های جمهوری اسلامی را بسیار کاهش دهند و در مقابل تحریک‌پذیری را افزایش داده و محیط را ناآرام و عقیم جلوه دهند.
مقام عالی دولت در استان زنجان، انقلاب را حاصل همبستگی ملت و متعلق به همه مردم دانست و افزود: وظیفه ما این است که تاکیدات امام و مقام معظم رهبری را عملیاتی کرده و مقوم‌های اتحاد را تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه اقشار در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و موضوعات دیگر حضور فعال دارند، عنوان کرد: باید بدانیم استمرار این انقلاب در سایه اتحاد و وحدت است، باید منش و مرام مقام معظم رهبری را منش و راه خودمان قرار دهیم یعنی جوانان ما به صورت دقیق در مرام و منش امام و مقام معظم رهبری تعمق داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه استکبار این موضوع را تلقین می‌کند که جمهوری اسلامی دستاوردی نداشته است، اظهار کرد: جوانان ما باید به این دستاوردها و نیروهای مسلح و سپاه رشید ما افتخار کنند، ابراز کرد: چرا به جوانان‌مان نگوییم که ما زمانی که انقلاب کردیم ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم در حالی که اکنون ۸۰ میلیون جمعیت داریم در حالی که جاده‌های ما ۶ برابر شده است.
وی با بیان اینکه تولید پتروشیمی ما ۳۰ برابر زمان انقلاب شده است، گفت: صادرات غیرنفتی ما ۵۷ برابر اول انقلاب شده است، رشد دانشجویان‌ ما ۲۵ برابر و رتبه علمی و پژوهشی‌مان در دنیا‌ ۱۶ و در منطقه اول است.
حقیقی بیان کرد: چرا نگوییم که اول انقلاب از افعانستان، هندوستان و کشورهای دیگر پزشک می‌آوردیم اما اکنون از نظر پزشکی برند هستیم و از موضوع انرژی هسته‌ای صلح آمیز در پزشکی استفاده فوق‌العاده‌ای داریم.
وی با اشاره به اینکه داروهایی با برند برتر تولید و صادر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: چرا نگوییم ارتش و نیروهای مسلح ما که کاملا وابسته به بیگانگان و آمریکا بود، امروز به یک دانش برتری رسیده که خواب از چشم دشمن ربوده است.
استاندار زنجان بیان کرد: امروز سپاه رشید ما وقتی می‌خواست تروریست‌های اهواز را تنبیه کند در ۸۵۰ کیلومتری نقطه را مورد هدف قرار داد، معنای واقعی این موضوع این است که نیروهای مسلح ما به یک دانش برتری رسیده است.
وی با بیان اینکه چرا آمارهایی که سازمان ملل در خصوص جمهوری اسلامی منتشر می‌کند را به مردم نگوییم، افزود: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما هفت درصد منابع خدادادی را در اختیار داریم، ما امروز از نظر امید به زندگی رتبه هفتم دنیا را داریم و از نشر نشر کتاب رتبه ۹ را دارا هستیم.
حقیقی با اشاره به اینکه از نظر ذخایر نفتی و تولید نفت رتبه ۳ و ۴ دنیا را داریم، عنوان کرد: ما در خصوص ذخایر گاز و تولید گاز رتبه ۲ و ۳ را داریم، از نظر امکانات کشاورزی نیز رتبه ۱۷ را دارا هستیم.
وی با بیان اینکه ایران با ۴۲ میلیون عضو اینترنت رتبه ۱۷ را در دنیا دارد، ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت در جمهوری اسلامی ایران ۸۵ است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان این انقلاب باشیم، تصریح کرد: انقلاب برای اینکه به اینجا برسد ۲۳۰ هزار شهید داده که سهم این استان ۳ هزار شهید است.
حقیقی با بیان اینکه حماسه‌سازان انقلاب نباید فراموش شوند، عنوان کرد: بزرگترین حقیقت تاریخ همین شهدا، جانبازان و آزادگان هستند، اینها نباید فراموش شوند، همه ما وظیفه داریم جامعه را آرام کنیم تا  در سایه این آرام سازی ناامیدی در جامعه ایجاد نشود.
استاندار زنجان بیان کرد: در دهه فجر که فرصت مناسبی است تا گزارش کار به مردم بدهیم ۶۲۰ پروژه را در گسترهآموزشی، بهداشت و درمان، آب، حمل و نقل، صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان ۱۸۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش رقم داشته است، گفت: این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در استان بهتر شده است.
حقیقی با اشاره به اینکه نیم  درصد این پروژه‌ها کلنگ‌زنی و بقیه افتتاح است، عنوان کرد: ۶۵ درصد این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت برای اینکه هم واحدهای تولیدی را حفظ کرده و اشتغال ایجاد کنیم، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ما برای حفظ و ایجاد ۳۶ هزار شغل ۴۰ پروژه محوری و توسعه‌ای را با مبلغ ۵۹۰۰ میلیارد تومان انتخاب کردیم.
انتهای پیام
captcha