پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب، چشمگیر است
کد خبر: 3786716
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب، چشمگیر است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: ایران پس از انقلاب، پبشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی کرده که قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

زنگ انقلاببه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز 13 بهمن‌ماه در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در مدرسه نمونه شاهد زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل بدون کمک‌های خارجی آغازگر قیام و انقلاب اسلامی بود که در مقابل دو ابرقدرت شرق و غرب را که حامی حکومت پهلوی بودند، ایستاد

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران در زمان انقلاب ۳۲ میلیون نفر بود، بیان کرد: در آن زمان ۳۳ هزار بشکه نفت از ایران صادر می‌شد اما امروز ایران 85 میلیون جمعیت دارد که 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: عده‌ای ایران را با قبل و بعد از انقلاب با ارقامی مقایسه می‌کنند که جای بحث دارد و این در حالی است که شرایط کشور پس از انقلاب که کوچک‌ترین آن، میزان جمعیت ایران بوده، تفاوت بسیاری کرده‌ است.

وی به خدمات انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف هستیم که می‌توان به توسعه صنعت دفاع و موشکی، صنعت هوایی، رشد روزافزون علمی و پزشکی اشاره کرد.

خاتمی یادآور شد: چیزی از عمر انقلاب اسلامی سپری نشده بود که صدام به پشتیبانی دو بلوک شرق و غرب جنگ هشت ساله را علیه ایران آغاز کرد، این جنگ در مقیاس کوچک بود اما با حضور بسیاری از کشورها، جنگ جهانی سوم را برای ملت رقم زد.

وی ادامه داد: دشمنان جمع شده بودند تا انقلاب ایران را از بین ببرند اما با وحدت و همدلی و راهبری ولایت‌فقیه مواجه شدند و شکست را با تمام وجوشان در مقابل ایران پذیرفتند، امروز پس از سپری شدن چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن جنگ‌های دیگری را علیه ملت آغاز کرده‌ که نمونه آن تحریم‌های ناجوانمردانه است.

وی خاطرنشان کرد: آینده کشور برای نسل جوان است، دانش‌‌آموزان اگر خواهان آینده‌ای زیبا هستند باید از امروز به فکر رشد و تعالی کشور باشند؛ چراکه مدرسه سنگر علم و دانش است و باید نسبت به افزایش توان علمی خود مجاهدت کنند، به فرموده امام علی (ع) قدرت در زیر سایه علم محقق می‌شود.

انتهای پیام

captcha