ضرورت پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای به حوزه زکات
کد خبر: 3794106
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
صفری تاکید کرد:

ضرورت پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای به حوزه زکات

گروه اجتماعی-مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری‌ 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات گفت: باید از نگاه‌های جزیره‌ای به زکات پرهیز شود.

ضرورت پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای به حوزه زکاتبه گزارش ایکنا، از زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان شامگاه دیروز پنجشنبه ۹ اسفندماه در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری زکات که فرمودند: ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی از کم‌کاری خود دراین‌باره باید آمرزش خداوند را طلب کنیم و به عفو او پناه ببریم، ادامه داد: پیام معظم‌له وظیفه همه کارگزاران نظام را سنگین‌تر کرده و هر کس در هر جایگاهی که توان و مکنتی دارد، باید در این بخش ایفای نقش نماید.
وی‌ فلسفه تشکیل شورای زکات را ایجاد همگرایی، انسجام و وحدت در حوزه جمع‌آوری زکات برای ساماندهی مناسب این فریضه الهی عنوان کرد و ادامه داد: تنها نهاد متولی جمع‌آوری زکات در جامعه بر اساس اذن ولی‌فقیه و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کمیته امداد بوده و باید همه برای دستیابی به اهداف شورای زکات و توسعه پرداخت این فریضه الهی خود را متعهد و ملزم به اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا با محوریت ائمه جمعه بدانند.

وی با اشاره به جمع‌آوری‌ 9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در طی سال گذشته در استان، افزود: سال گذشته استان زنجان رتبه پنجم کشوری را در بخش زکات در کشور کسب کرد.

وی به آمار زکات جمع‌آوری‌شده تا پایان بهمن‌ماه سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان با افزایش 49 درصدی در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از 13 میلیارد تومان رسیده است.

صفری با اشاره به ظرفیت بالقوه بالای زکات استان زنجان به‌ویژه در بخش زکات واجب، بیان کرد: 118 درصد از برنامه هدف‌گذاری شده در جمع‌آوری زکات در استان زنجان در 11 ماهه سال جاری محقق شده است.

انتهای پیام

captcha