جمع‌آوری 160 هزار سند از خانواده‌های شهدای زنجان
کد خبر: 3796088
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

جمع‌آوری 160 هزار سند از خانواده‌های شهدای زنجان

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از جمع‌آوری 160 هزار سند از خانواده‌های شهدای زنجان خبر داد و گفت: باید این اسناد برای تولید محتوا، در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

جمع‌آوری 160 هزار سند از خانواده‌های شهدای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی 16 اسفندماه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: از سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۲ اسفند را به نام روز شهدا نام‌گذاری کرد که در حال ۲۳۰ هزار شهید، ۵۸۳ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده در کشور داریم.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان بیش از 3000 شهید تقدیم انقلاب کرده است، ابراز کرد: 532 نفر از آن‌ها در اسفندماه شهید شدند و حتی شهدای مدافع حرم این استان نیز در اسفندماه به فیض شهادت نائل شدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کلی نظام، توجه ویژه‌ای به موضوع ایثار و شهادت شده ‌است، قانون مصوب جامع خدمات ایثارگران از حالت آزمایشی خارج و امروز به صورت جدی انجام می‌گیرد. در قالب این قانون بیش از 350 خدمت از سوی بنیاد شهید به ایثارگران ارائه می‌شود.
وی ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری را از قدامات مهم این نهاد برشمرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ نوع خدمت در پیشخوان‌های بنیاد قابل دریافت است و سامانه «هاتف» در راستای هدایت الکترونیکی ارباب رجوع راه‌اندازی شده است.
نهضت دیدار با خانواده شهدا
این مسئول یادآور شد: طرح نهضت دیدار، طرح بسیار ارزشمندی بود که از سوی استاندار زنجان مطرح شد، این طرح از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ اسفند امسال ادامه دارد، مدیران و مسئولان استانی در قالب ۷۰ تیم ساماندهی و جهت دیدار با خانواده‌های 3000 شهید استان اقدام می‌کنند.
کاظمی افزود: امروز شاخص‌های اولویت‌دار بنیاد شهید شامل پایش سلامت، بهداشت و درمان ایثارگران و نیز اشتغال دو موضوع بسیار مهم بنیاد شهید است، تا پایان برنامه ششم همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد مشغول به کار خواهند شد که در این راستا ۱۱۰ نفر در بنیاد شهید استان در اولویت اشتغال قرار دارند.
وی به سهم ۲۵ درصدی اشتغال ایثارگران در ادارات و استخدامی اشاره کرد و افزود: اجرای سهم ۲۵ درصدی اشتغال ایثارگران باید اجرایی شود. بر اساس این قانون از مجموع ۱۰ نفر آماده به کار باید ۳ نفر جزو ایثارگران و فرزندان ایثارگران باشد.
کاظمی خاطرنشان کرد: فلسفه بنیاد شهید نباید به صرف ارائه خدمات به ایثارگران معرفی شود، زیرا بنیاد همواره با اجرای برنامه‌های فرهنگی تلاش دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تبیین و ترویج کند. امروز دغدغه فرهنگی درد همه مردم و به خصوص بنیاد شهید است و همه تلاش داریم تا عموم کارها نیز با پیوست فرهنگی انجام گیرد.
چاپ کتاب از اسناد شهدا
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: ۱۶۰ هزار سند از شهدای استان در موزه شهدای استان نگه‌داری می‌شود. از تعداد شهدای دارای وصیت‌نامه استان ۸ جلد کتاب آماده چاپ است که تاکنون یک جلد به چاپ رسیده‌ است و باید این اسناد برای تولید محتوا در اختیار هنرمندان شهر قرار گیرد.
وی افزود: زنجان جزو ۴ استان کشور است که هنوز برنامه کنگره شهدا در آن اجرا نشده‌است که امیدواریم سپاه استان اقدامات و پیگیری‌های لازم را در این بخش انجام دهد.
کاظمی یادآور شد: امسال شعار ۲۲ اسفند روز شهدا با عنوان راه شهیدان ادامه دارد، ایثار اجتماعی ضرورت جامعه است، افتخار به گذشته و امید به آینده به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب نام‌گذاری شده‌است.
این مسئول گفت: مردمی کردن ایثار اجتماعی تنها این نیست که فقط در هشت سال دفاع‌مقدس بوده باشد، بلکه امروز باید بیش از هر زمان دیگر به ایثار اجتماعی توجه شود که اولویت اصلی بنیاد است.
کاظمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2900 مزار شهید و ۶۰ شهید گمنام در استان زنجان وجود دارد که ۹۰ درصد مزارهای شهدا ساماندهی شده‌اند اما با دستور مقام معظم رهبری، کار یکسان‌سازی مزار شهدا متوقف شده اما ساماندهی ادامه دارد.
انتهای پیام
captcha