آموزش‌های حرفه‌ای برای خبرنگاران زنجانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3796478
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

آموزش‌های حرفه‌ای برای خبرنگاران زنجانی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان گفت: سال 98 دروه‌های آموزشی حرفه‌ای برای خبرنگاران برگزار می‌شود تا تحلیل محتوا انجام شود.

آموزش‌های حرفه‌ای برای خبرنگاران زنجانی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا رحیم‌پور 18 اسفندماه در نشست صمیمی با خبرنگاران عضو انجمن صنفی خبرنگاران استان در راستای ارائه مشروح اقدامات و برنامه‌های این انجمن، اظهار کرد: انجمن صنفی خبرنگاران نزدیک به دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی بیان کرد: این انجمن برای فعالیت مجوز خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ کرده و مستقل از اداره فرهنگ و ارشاد بوده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شناسه ملی دریافت کرده است.
این مسئول به حمایت از حقوق و جایگاه خبرنگاران تاکید کرد و افزود: تامین معیشت خبرنگاران، امنیت شغلی و بیمه آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا پیگیری‌هایی برای حل مشکل بیمه و ارائه خدماتی از جمله اعطای تسهیلات بانکی و مواردی از این دست انجام شده است.
رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان، تعداد اعضای این انجمن را بیش از ۷۰ نفر برشمرد و گفت: آموزش یکی از موضوعات مهمی است که قرار است در سال ۹۸ آموزش‌های حرفه‌ای‌تر با تحلیل محتوا و بازتاب رویدادهای کشوری انجام شود که این کار با دعوت از اساتید مجرب استانی و کشوری در دستور کار قرار دارد .
وی در ادامه به موضوع تامین مسکن برای خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ضمن دیدار با استاندار زنجان، مسائل و مطالبات خبرنگاران را در میان بگذاریم و موضوع مسکن را پیگیری کنیم.
رحیم‌پور با انتقاد از عدم حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجمن صنفی خبرنگاران، بیان کرد: خبرنگاران باید امنیت شغلی داشته باشند و آزادانه و فراجناحی قلم بزنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید ضمن بیان خدمات دستگاه‌ها، نقد منصفانه از آن‌ها داشته باشند؛ تصریح کرد: به‌عنوان مثال مشاوران غیربومی شهردار از نکاتی است که باید در رسانه‌ها به آن پرداخته شود.
انتهای پیام
captcha