بعد اجتماعی نماز در جامعه ترویج یابد
کد خبر: 3807824
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

بعد اجتماعی نماز در جامعه ترویج یابد

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان بر تبلیغ و ترویج بیشتر فرهنگ نماز در جامعه تأکید کرد و گفت: در کنار بعد فردی، نباید از بعد اجتماعی نماز غافل شد.

بعد اجتماعی نماز در جامعه ترویج یابدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، شامگاه سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی ائمه جماعات و خادمان نماز ادارات تابعه کمیته امداد استان اظهار کرد: از گذشته همواره شنیده‌ایم که نماز ستون دین است و تأثیرات بسیار زیادی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد.
وی با اشاره به اینکه نماز به عنوان یکی از شعائر دین اسلام، فرهنگ انسانی را ارتقا بخشیده است، ابراز کرد: دین ما یک دین اجتماعی به‌شمار می‌رود و ابعاد فردی دین ما مقدمه تقویت بعد اجتماعی دین است و بعد اجتماعی نماز را باید فعال‌تر کنیم.
این مسئول با بیان اینکه نباید از برکات اجتماعی و فردی نماز غافل شد، تأکید کرد: باید بعد اجتماعی نماز را به درستی برای مردم تبیین کنیم؛ چراکه هرکجا مردم موضوعی را خوب فهمیدند و درک کردند، نتیجه بهتری گرفته شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز گفت: معظم له  فرمودند: «رمز ماندگاری انقلاب اسلامی وفاداری مردم به شعائر انقلاب است و موضوع نماز بایستی در بین نوجوانان و جوانان با اهمیت ویژه‌ای پیگیری و کارهای مهمی انجام شود.»
وی بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از دستگاه‌های فعال و موثر در حوزه نماز است ،افزود: باید راه‌های سوق دادن مردم به نماز و روش‌های ارتباط با خانواده‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان به برنامه‌های فرهنگی گسترش یابد و اهمیت و جایگاه نماز برای آحاد مردم به درستی تبیین و تبلیغ شود.
انتهای پیام 
captcha