85 درصد زندانیان با قرآن و معنویت بیگانه‌‌اند
کد خبر: 3808286
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
حجت‌الاسلام ماندگاری:

85 درصد زندانیان با قرآن و معنویت بیگانه‌‌اند

گروه معارف- رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر تشویق جوانان به حضور در مساجد و تقویت کارکردهای مختلف این اماکن مقدس گفت: بر طبق بررسی‌ها 85 درصد زندانیان در زندگی خود با قرآن و معنویت مانوس نبودند.

85 درصد زندانیان با قرآن و معنویت بیگانه‌‌اندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری 12 اردیبهشت‌ماه در همایش طلیعه‌داران تبلیغ در محل دارالقرآن کریم زنجان، با اشاره به فرارسسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصت‌استثنایی برای خودشناسی و خداشناسی است؛ چراکه در این ماه دست و بال شیطان در قل و زنجیر می‌رود.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۱۰ شبکه صدا، سیما، ملی، استانی و بین‌المللی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، گفت: دسترسی به این تعداد شبکه فرصت بسیار خوبی است که باید از ظرفیت تبلیغی رسانه‌ها برای توسعه و تبیین فرهنگ دینی استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه فرصت‌سوزی به خود بدهیم، ابراز کرد: در این میان مبلغین و روحانیون نسبت به تقویت فرصت‌سازی در ماه رمضان تلاش کنند.
ماندگاری به سالروز شهادت استاد شهیدی مطهری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار بر سه اصل مهم قابلیت، فاعلیت و مانعیت تأکید داشتند.
وی بابیان اینکه حضرت زهرا (س) به تنهایی در مقابل دشمنان ولایت ایستادند و انقلاب یک‌نفره را علیه دشمنان ولایت به راه انداختند، افزود: حضرت زهرا (س) یک نفره از ولایت دفاع کرد بنابراین همه باید به‌عنوان مبلغ بر این سه اصل مهم توجه کنیم.
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه برای اثرگذاری بیشتر تبلیغ باید با زبان مخاطبان سخن گفت، تصریح کرد: باید در تبلیغ دینی بر مستندات تأکید شود یعنی اینکه تبلیغ قابل ‌فهم برای مردم باشد و مبلغین برای مردم تمثیل بیاورند.
 
تبلیغ کاربردی؛ اثرگذاری در مخاطب
ماندگاری با اشاره به این مطلب که تبلیغ باید کاربردی باشد، گفت: باید در تبلیغ از معارف دینی استفاده شود تا در مخاطب اثر مطلوب را بگذارد.
وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گام اول انقلاب با تمام مشکلات و موانع که بود به سرمنزل و اوج توانمندی خود رسیده است و امروز هم دشمن می‌خواهد ما را بترساند ولی نمی‌تواند. نباید از مشکلات و سختی‌ها بترسیم چون عقب نشینی در مواجهه با مشکلات خواسته دشمن است.
ماندگاری با بیان اینکه ایستادگی در مقابل مشکلات و چالش‌ها در گام اول انقلاب باعث پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف شد، گفت: آنچه که معادلات دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به هم ریخته ایستادگی و اقتدار ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان است.
وی با بیان اینکه در زمینه اجرای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باید مقتدر و توانمند در برابر مشکلات ایستادگی کنیم، گفت: همه آحاد جامعه باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنیم. در ماه مبارک رمضان هم مبلغین نسبت به تبیین این بیانیه جهاد گونه تلاش کنند.
 
تقویت کارکردهای مختلف مساجد
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد از شهیدان مسجدی و قرآنی بودند، افزود: متأسفانه ۸۵ درصد از زندانیان با قرآن و مسجد و جامعه روحانیت نبودند بنابراین باید جوانان را به مسجد تشویق کنیم و در نظام جمهوری اسلامی ایران مسجد ۲۵ کارکرد دارد و باید کارکرد مساجد تقویت شود.
ماندگاری تصریح کرد: ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای ضدانقلاب درصدد این هستند که جوانان را به انقلاب بدبین کنند ولی دشمن هرگز نمی‌تواند جوانان را به‌نظام بدبین کند.
انتهای پیام
captcha