روحیه انقلابی؛ ضامن تداوم گفتمان انقلاب
کد خبر: 3810333
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

روحیه انقلابی؛ ضامن تداوم گفتمان انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان به حفظ روحیه انقلابی برای تداوم گفتمان انقلاب و حفظ عزت و استقلال کشور تا تشکیل تمدن اسلامی در جهان تأکید کرد.

روحیه انقلابی؛ ضامن تداوم گفتمان انقلاب تا تشکیل تمدن اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان، اظهار کرد: دشمن ستون خیمه انقلاب را مورد تهاجم قرار داده و شبهه‌افکنی در جایگاه ولایت‌فقیه و نظام اسلامی حاکی از آن است که دشمن بیشتر از این جایگاه احساس خطر می‌کند.
امام جمعه زنجان به وفات همسر پیامبر اسلام(ص)، حضرت خدیجه کبری(س)اشاره کرد و گفت: امروز کامل‌ترین الگو در ایمان، تقوا، پایداری، بصیرت و فداکاری برای زنان انقلاب اسلامی حضرت خدیجه کبری(س) است.
وی با اشاره به اینکه بر اثر توطئه انگلیس مکار، رژیم اشغالگر صهیونیست رسما در فلسطین مقدس اعلام موجودیت کرد، گفت: کشت و کشتار، غارت و ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه دستاورد اسرائیلی‌ها در منطقه است.
خاتمی با بیان اینکه نکبت و بدبختی باعث شده رژیم جعلی کودک‌کش اسرائیل جنایت‌های متعددی کند، یادآور شد: رئیس جمهور احمق فعلی آمریکا در سال گذشته بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب کرد و عرب‌های مدعی اسلام، پشت پرده با آن‌ها هم پیمان شدند. نتیجه سکوت و سازش در مقابل ظلم ظالم، نکبت و ذلت در دنیا و جهنم در آخرت است‌.
خطیب نماز جمعه زنجان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی به روحیه انقلابی در بین مردم دارند. اگر در گفتمان انقلاب ثابت قدم ماندیم، قدرت و صلابت و استقلال ما حفظ می‌شود. باید چارچوب گفتمان امام(ره) با روحیه انقلابی تداوم یابد. تمدن اسلامی باید تا ۵۰ سال آینده با روحیه انقلابی ایجاد شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در مقابل تهدیدات دشمن فقط با روحیه انقلابی می‌توان ایستاد، تاکید کرد: حفظ ساختار و تشکیلات انقلاب با تبعیت از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر است.
امام جمعه زنجان یادآور شد: قدم اول دشمن در آرایش جنگی فروپاشی اقتصاد کشور و سپس خسته کردن مردم در پاسداری از انقلاب و نظام است؛ اما مقام معظم رهبری همواره هوشیار، بیدار و عالمانه هشدارهای لازم را به مردم، مسئولان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ارائه فرمودند و ما باید حواسمان جمع باشند.
وی افزود: بعضی‌ها دانسته و برخی در سایه غفلت، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ برخی کالاها که در داخل تولید می‌شود نباید افزایش قیمت غیرمعقول داشته باشد؛ دستگاه‌های مربوطه نسبت به نظارت و برخورد با اخلال‌گران جدیت بیشتر به خرج دهند.
وی به اقدام مسئولان آلمان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: صدر اعظم آلمان بخشنامه‌ای صادر کرده که از غذاخوری‌های حلال گوشت در ماه رمضان مالیات نگیرند تا روزه‌داران آسوده باشند.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حواسمان باشد دشمن، دشمن است و اعتماد به آمریکا از ابتدا اشتباه بود. هر وقت در مقابل دشمن محکم ایستادیم عقب نشینی کرده است. در مقابل دشمنان باید یک صدا از همه اقشار مردم دربیاید و با تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه امروز هم در پاسخ به عهدشکنی آمریکا هم‌نوا با کل کشور در حفظ آرمان‌های انقلاب خواهیم ایستاد.
انتهای پیام
captcha