قرآن آموزی با زبان کودکانه و دست‌های خالی
کد خبر: 3812372
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

قرآن آموزی با زبان کودکانه و دست‌های خالی

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک روحانی زنجانی که کارهای فرهنگی و حضور در کمپ اعتیاد را برای ترویج زندگی قرآنی در جامعه انجام داده، این بار با زبان کودکانه به آموزش رایگان قرآن برای کودکان نیازمند پرداخته است.

مهدحاج آقا بچه‌ها را دور برش جمع کرده و با زبان کودکانه مشغول تعریف کردن قصه‌های کودکانه بود و می‌گفت: حضرت سلیمان از سپاه پرندگان دیدن کرد، اما هُدهُد را در میان آن ها ندید. پرسید: هدهد کجاست؟ کسی جواب نداد... حضرت سلیمان به خاطر این که هدهد بدون اجازه او غیبت کرده و به جایی رفته بود، خیلی ناراحت شد و گفت: اگر دلیل قابل قبولی برای غایب بودنش نداشته باشد، او را مجازات خواهم کرد...
حجت‌الاسلام علی‌اصغر ولایتی، امام جماعت مسجد داودقلی از روحانیون جوان، پرتلاش و مردمی زنجان است که 4 سال به‌عنوان امام جماعت فعال و نمونه زنجان از طرف اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه انصارالمهدی(عج) استان و ستاد اقامه نماز استان زنجان انتخاب شده و سال 96 روحانی منتخب جوان برتر استان از طرف استانداری نام گرفت.
وی در مناطق محروم و در شهر زنجان مشغول کارهای جهادی و فرهنگی است و توانسته موفقیت‌های زیادی دراین عرصه کسب کند. برای فریضه امربه معروف اقدامات شایانی در شهر زنجان انجام داده‌ که از جمله برنامه‌های این روحانی می‌توان به حضور در کمپ ترک اعتیاد جهت مشاوره، اقامه نماز جماعت، پرسش و پاسخ و کمک مالی از طریق خیرین اشاره کرد.
حجت‌الاسلام ولایتی این بار جهت تربیت قرآنی نونهالان به صورت رایگان اقدام کرده است. مسئول مهدقرآنی امین توانست خدمات آموزشی و تربیتی 30 نفر از نونهالان دختر و پسر زنجانی را به صورت رایگان با مربیان متخصص در دو کلاس قرآنی انجام دهد.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر ولایتی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: بیشتر این افراد از نقاط دور شهر به این مرکز مراجعه و گاها به‌خاطر مسائل مالی نمی‌توانند از مهدها استفاده کنند.
وی افزود: با دایر کردن این مهد قرآنی اقداماتی از جمله شعر، قصه، بازی با سبک قرآنی، آموزش با نقاشی تصاویر قرآنی، آموزش آداب اجتماعی در حد کودکان، احترام به والدین، حفظ سوره‌ها و آیه‌های کوتاه قرآنی و حفظ شعرهایی با مضامین قرآن و اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود.
امام جماعت مسجد داودقلی زنجان بازی، تفریح، برگزاری جشن تولد و جشن اتمام دوره را از دیگر فعالیت‌ها برای ایجاد جذابیت در بین کودکان برشمرد و گفت: ما حتی برای مادران این نونهالان مهدقرآنی کلاس‌های قرآن، سبک زندگی قرآنی و کلاس‌های خیاطی، عروسک بافی و... برگزار می‌کنیم که این مادران چند ساعت را داخل شهر معطل نشوند.
وی استقبال از مهد را خوب ارزیابی کرد و گفت: کتب این مهد از کتاب‌های بهزیستی و مهدقرآن تهیه شده است، اما حمایت‌ها کافی نیست.

نهادینه‌سازی تربیت قرآنی از کودکی
ولایتی هدف این طرح را تربیت قرآنی و انقلابی کودکان دانست و افزود: تربیت قرآنی باید از سنین کودکی نهادینه شود و ارزش‌های قرآنی و انقلاب اسلامی را در جامعه ترویج داد. مردم تشنه معارف قرآنی هستند و آثار قرآن و برنامه‌های قرآنی را در زندگی احساس می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان تا کنون هیچ حمایتی از این مهد انجام ندادند، ابراز کرد: برای رضای خداوند و با روحیه جهادی، عشق به قرآن و سفارش و تاکید رهبرمعظم انقلاب در مورد پرداختن به معارف قرآن توانستیم این مهد رایگان و قوی را دایر کنیم.
امام جماعت مسجد داودقلی زنجان ضمن تاکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی، از افزودن تعداد کلاس‌ها درآینده نزدیک خبر داد و افزود: از مردم خیر و مسئولان تقاضا داریم دست کم در تهیه کتب و لوازم‌التحریر یاری‌گر این مهد قرآنی باشند.
 
مهد
 
قرآن آموزی با زبان کودکانه و دست‌های خالی
انتهای پیام
captcha