دسترسی به رحمت الهی نیازمند شناخت درست از خداوند ‌است
کد خبر: 3815304
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

دسترسی به رحمت الهی نیازمند شناخت درست از خداوند ‌است

گروه معارف ــ امام جمعه خرم‌دره گفت: عامل نخستی که قرآن از آن در آیه ۱۵۶ سوره آل عمران برای به فعلیت رساندن صفات الهی یاد می‌کند، مسئله رحمت الهی است و بی‌گمان برای دسترسی به رحمت الهی نیازمند شناخت درست از خدا به عنوان آفریدگار هستیم.

دسترسی به رحمت الهی نیازمند شناخت درست از خداوند متعال استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، امام‌جمعه خرم‌دره ظهر امروز، ۷ خردادماه در محفل انس با قرآن کریم که با محوریت تفسیر آیه 159سوره آل عمران در آموزش و پرورش خرم‌دره برگزار شد، با بیان اینکه انسان در درون خود به صورت طبیعت اولیه هر دو دسته از صفات نیک و پسندیده را دارا بوده و می‌تواند آن را از قوه به فعلیت درآورد، اظهار کرد: برای به فعلیت درآوردن هر دسته از این صفات، نیازمند بستر، زمینه و عواملی است که در آیات قرآنی به عواملی که زمینه بروز نیک خویی می‌گردد اشاره شده است. 
وی ادامه داد: عامل نخستی که قرآن از آن در آیه 156 سوره آل عمران یاد می‌کند مسئله رحمت الهی است اما سوال اصلی این است که چگونه ما می‌توانیم رحمت الهی را به سوی خود جلب کنیم تا با این رحمت بتوانیم به نیک خوئی دست یابیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه بی‌گمان برای دسترسی به رحمت الهی نیازمند شناخت درست از خدا به عنوان آفریدگار هستیم، تصریح کرد: انسانی که شناخت درستی از خدا نداشته باشد نمی‌تواند رحمت او را به سوی خود جلب کند و به گونه‌ای عمل می‌کند که سکنجبین صفرا می‌افزاید و عاملی که به عنوان جلب رحمت به کار برده‌ایم تبدیل به جلب نقمت و دوری از خداوندگار می‌شود از این رو شناخت خدا، هدف خلقت، پروردگاری وی، شناخت معاد و پیامبران و پیامبری و عمل بر پایه آموزه‌های وحیانی به معنای عامل جلب رحمت اوست.
وی تصریح کرد: با رعایت اوصاف گفته شده می‌توانیم در مسیر هدایت الهی قرار گرفته و راه کمالی را زیر نظر او و بر پایه آموزه‌های وحیانی طی کنیم و منش و خلق نیکو را به دست آوریم.
حسینی با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) به عنوان الگو برای انسان‌ها در زمینه جلب رحمت و مغفرت الهی عمل کرده است، گفت: با الگوگیری از نبی مکرم اسلام(ص) و عمل به آموزه‌های قرآن می‌توانیم امیدوار شویم که از عنایت و رحمت خاص الهی برخوردار شده و به نیک خویی دست یابیم.
انتهای پیام
captcha