جامعه نیازمند آرامش است
کد خبر: 3815459
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

جامعه نیازمند آرامش است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زنجان با تأکید بر الگوسازی رفتارهای ائمه اطهار(ع) در جامعه گفت: از وصیت‌های حضرت علی(ع) این بود که بعد از وفات من، جامعه را دچار تنش نکنید، جامعه نیازمند آرامش است.

جامعه نیازمند آرامش استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، 7 خردادماه در آیین تجلیل از خیرین استان زنجان اظهار کرد: زنجان به واسطه کارهای خیرخواهانه به شهر کریمان مشهور است و خیریه‌های بزرگی در این استان فعال هستند که در کشور شناخته شده‌اند.
وی یادآور شد: ما انسان‌ها معمولا فقط زیبایی‌های بصری را می‌بینیم، در حالی که خداوند می‌فرماید من گنج پنهان بودم و دوست داشتم شناخته شوم، به همین خاطر خلقت را ایجاد کردم؛ چراکه اگر خلقت ایجاد نمی‌شد، این گنج پنهان، پنهان می‌ماند.
امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که ذات اقدس احدیت از هر نقص و کاستی منزه است، بیان کرد: سه شب به عنوان شب قدر انتخاب شده و هر سه شب، با نام بی‌نظیرترین مخلوق نظام آفرینش، حضرت علی (ع) مزین شده است. امام‌ علی (ع) 25 سال خانه‌نشین شد و زندگی زاهدانه او، فقط مختص خودش بود.
وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) نخلستان‌های بزرگ خرما را در منطقه «ینبوع» واقع در 30 کیلومتری مدینه احداث کرد. منطقه‌ای که از نظر منابع آب و خاک بسیار غنی بود و سه نوع استحصال آب داشت، طوری که اگر هزینه احداث این نخلستان‌ها بین بنی‌هاشم تقسیم می‌شد، همگی غنی می‌شدند اما زندگی امیر مومنان واقعا زاهدانه بود و همه به این مسئله واقف هستند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به این‌که امام‌ علی (ع) از مردم زمان خودش گله‌مند بود، یادآور شد: امام‌ علی (ع) شاهکار خلقت است و ما به عنوان شیعیان وی، باید شباهت‌هایی با ایشان داشته باشیم. در همین راستا، از وصیت‌های حضرت علی (ع) این بود که بعد از وفات من، جامعه را دچار تنش نکنید، جامعه نیازمند آرامش است.
انتهای پیام
captcha