حمایت از خانواده‌های زندانیان؛ گامی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3815614
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

حمایت از خانواده‌های زندانیان؛ گامی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به فعالیت اثرگذار دو مجموعه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان گفت: حمایت از خانواده‌های زندانیان گامی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود.

حمایت از خانواده‌های زندانیان؛ گامی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان استان زنجان که با حضور امام جمعه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، معتمدین و اعضای انجمن اظهار کرد: کمک به خانواده‌های زندانیان که اغلب از اقشار ضعیف جامعه هستند در حقیقت کمک به نظام است چون وجود نظم عمومی برای نظام بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه برای برقراری نظم و امنیت در جامعه دستگاه قضایی به ناچار افراد هنجارشکن و مخلان نظم امنیت را به زندان می‌فرستد، ابراز کرد: این کار  در راستای فراهم کردن بستر نظم و امنیت انجام می‌شود.
رئیس شورای قضایی استان زنجان به اقدامات و فعالیت‌های مهم انجمن حمایت از زندانیان استان و کسب رتبه‌های برتر در سنوات گذشته در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های موثر و با معدل بالای انجمن در جهت  کمک به خانواده‌های زندانیان در طول سال و مناسبت‌ها از جمله ماه مبارک رمضان، سال نو و آغاز سال تحصیلی و غیره بسیار ارزشمند و گامی اثرگذار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان است.
مقام عالی دستگاه قضایی استان زنجان خاطرنشان کرد: در استان با فعالیت دو مجموعه ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان که در حقیقت مکمل یکدیگر هستند، کمک‌های شایانی چه در زمینه کمک برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد و هم کمک به خانواده زندانیان شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
صادقی نیارکی در ادامه اظهار کرد: همه هزینه‌های انجمن حمایت از محل فعالیت‌ها و اقدامات مالی  این مجموعه تأمین می‌شود و حمایت همه نهادها و سازمان‌ها با هر عنوان برای کمک به خانواده زندانیان می‌تواند از آسیب‌هایی که می‌توان متوجه و دامنگیر این خانواده‌ها شود، جلوگیری کند.
در این مراسم آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان مطالبی در خصوص اهمیت حمایت از خانواده‌های زندانیان و آثار آن در کاهش آسیب‌ها بیان کردند.  
یادآور می‌شود، در پایان این مجمع با انتخاب اعضای مجمع محمد علی ظهیریان و عبدالله مرادی به ترتیب به عنوان بازرسین انجمن حمایت از زندانیان استان در سال 98 انتخاب شدند.
انتهای پیام
captcha