جمع‌آوری زکات فطره در هیدج از طریق دبیرخانه شورای زکات
کد خبر: 3816957
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

جمع‌آوری زکات فطره در هیدج از طریق دبیرخانه شورای زکات

گروه اجتماعی ــ امام‌ جمعه هیدج گفت: با هدف یکپارچگی در فعالیت‌ها و جذب حداکثری زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در شهر هیدج و رعایت موازین شرعی در هزینه کرد، زکات فطره در شهر هیدج فقط از طریق دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری و هزینه شود.

زکات فطره در هیدج فقط از طریق دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری ‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام جمعه هیدج، ظهر امروز، دوشنبه، ۱۳ خرداد در جلسه شورای زکات شهر هیدج با اشاره به روایتی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که فرمودند: «زکات پل اسلام است»، گفت: بر همین اساس زکات پلی است تا به‌واسطه آن انسان مسلمان از فقر عبور کرده و به مکنت، ثروت و دارایی برسد.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که دچار فقر شده باشد، قدرت ایستادگی و تاب‌آوری در برابر مشکلات را ندارد، افزود: ترویج فرهنگ پرداخت زکات از طریق دبیرخانه شورای زکات توسط کمیته امداد، زمینه افزایش توان ایستادگی جامعه اسلامی در برابر مشکلات اقتصادی را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام زارعی با تأکید بر یکپارچگی در انجام فعالیت‌ها در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات حول محور برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات، ادامه داد: نگرش‌ها و دیدگاه‌های موجود در حوزه جمع‌آوری زکات در شهر هیدج باید منطبق بر برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات قرار گیرد، تا تجمیع و قابلیت عرضه و ارائه داشته باشد.

امام جمعه هیدج در پایان با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات فطره نیز با محوریت دبیرخانه شورای زکات انجام می‌شود، افزود: باهدف یکپارچگی در فعالیت‌ها و جذب حداکثری زکات فطره مدمنین روزه‌دار در شهر هیدج و رعایت موازین شرعی در هزینه کرد آن، امسال زکات فطره در شهر هیدج فقط از طریق دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری و هزینه شود.
انتهای پیام
captcha