مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز بگیرند
کد خبر: 3816971
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز بگیرند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: تنها مرجع دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره دبیرخانه شورای زکات است و مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز بگیرند.

مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره باید مجوز بگیرندبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، ظهر امروز، دوشنبه، ۱۳ خرداد ماه در جلسه شورای زکات هیدج اظهار کرد: بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها مرجع رسمی دارای مجوز برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است.

وی ساماندهی زکات فطره را از فعالیت‌های مهم دبیرخانه شورای زکات برشمرد و گفت: ابن امر موجب تسریع در روند کارها می‌شود و فعالیت‌ها سفاف‌سازی شده و در یک قالب مشخص هزینه می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه جمع‌آوری زکات در جامعه اسلامی از شئونات حاکم اسلامی و ولی فقیه شرع بوده و امروز کمیته امداد مأذون از ولی‌فقیه جمع‌آوری زکات را برعهده دارد، ادامه داد: برای جمع‌آوری زکات فطره نیز همه مؤسسات همانند چند سال گذشته، باید مجوزهای لازم را از دبیرخانه شورای زکات دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره باید دارای آرم و لوگوی رسمی شورای زکات باشند، اضافه کرد: در صورت مشاهده صندوق‌های فاقد مجوز طبق بخشنامه وزارت کشور با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل است.

وی با بیان اینکه مؤسسات خیریه باید برای جمع‌آوری فطریه مجوز داشته باشند، ادامه داد: ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره در هزینه کرد آن توجه کنند.

صفری با بیان اینکه امسال نیز همانند چند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد انجام می‌شود، ادامه داد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، با هماهنگی‌های انجام‌ شده وجوهات جمع‌آوری‌ شده از این محل، با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود.
انتهای پیام
captcha