تخصیص 3.6 میلیارد تومان به زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3818038
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶

تخصیص 3.6 میلیارد تومان به زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: سال گذشته 3 میلیارد و 600 میلیون تومان به زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی تخصیص یافت که از این میزان، 10 درصد توسط سازمان‌های مردم‌نهاد جذب شد.

تخصیص 3.6 میلیارد تومان به زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، مسیح‌الله سلطانی امروز 19 خردادماه در ستاد صیانت از نهاد خانواده، اظهار کرد: پارسال 3 میلیارد و 600 میلیون تومان به زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده شده است و از این میزان، 10 درصد توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و 90 درصد نیز توسط دستگاه‌ها جذب شد.
وی با اشاره بر اینکه مباحث طلاق و اعتیاد توسط چهار کارگروه پیگیری و مطرح می‌شود ولی ضروری است که مرجعیت پیدا کند، افزود: برای تحقق هر چه بهتر اهداف و کاهش آمار شیوع طلاق و اعتیاد، پیشنهاد می‌شود میزان اعتباراتی که آورده می‌شود، مشخص و کمیته‌ای با عنوان تدوین برنامه نیز تشکیل شود تا اثربخشی اعتبارات افزایش یابد.
محمدتقی فتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان زنجان، فعالیت خود را به صورت رسمی از اواخر سال قبل آغاز کرده است.
وی یادآور شد: تشکیل این نهاد اهدافی همچون برجسته شدن جایگاه خانواده، کاهش مناقشات خانوادگی، افزایش ازدواج‌های آسان و آگاهانه، باز اجتماعی کردن افراد و خانواده‌های آسیب‌دیده، شناسایی خانواده‌های برتر به عنوان الگو و آشنایی ارکان خانواده با مهارت‌های زندگی را دنبال می‌کند.
این مسئول ادامه داد: از شهریورماه پارسال، 1120 فقره تقاضای طلاق در سامانه تصمیم استان زنجان ثبت شده است و با وجود اینکه 534 زوج از ادامه روند طلاق منصرف شده بودند، پیگیری‌ها توسط بهزیستی صورت گرفت و در نهایت، 402 فقره تقاضا به سازش و ادامه زندگی و 132 فقره نیز به طلاق منجر شد.
فتحی تصریح کرد: از 586 متقاضی که تحت غربال‌گری قرار گرفتند، تشخیص بر این بود که 220 مورد حتما باید به طلاق منجر شود ولی از این تعداد نیز 75 زوج تاکنون به دادگاه مراجعه نکرده‌اند و احتمال می‌رود که تعدادی منجر به سازش شود. همچنین 10 درصد از 336 زوج متقاضی طلاق که به مراکز مشاوره ارجاع شده بودند، به صورت قطعی سازش کردند.
وی با بیان اینکه متاسفانه دخالت والدین تاثیر به‌سزایی در تقاضای طلاق زوجین دارد، یادآور شد: در خصوص شیوع اعتیاد نیز دور باطل می‌زنیم و متاسفانه تاکنون اقدامات اساسی صورت نگرفته است. با شعار دادن نمی‌توان جلوی طلاق را گرفت و متاسفانه در عمل، قدم از قدم برنداشته‌ایم. در حالی که بودجه‌های تخصیص یافته، نگرفتن نتیجه مطلوب به معنای حیف و میل این بودجه‌ها است.
انتهای پیام
captcha