اعزام 749 مددجوی زنجانی به اردوهایی زیارتی
کد خبر: 3819047
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
از ابتدای سال جاری انجام شد؛

اعزام 749 مددجوی زنجانی به اردوهایی زیارتی

گروه فرهنگی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 749 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون به اردوهای زیارتی مشهد مقدس، قم و جمکران اعزام شدند.

اعزام 749 مددجوی زنجانی به اردوهایی زیارتیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: اساس کار ما در حوزه‌های مختلف کمیته امداد به‌ویژه در حوزه فرهنگی تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع) است.
وی افزود: اگر با رفتار قرآنی به زندگی نگاه نکنیم و تفکر قرآنی نداشته باشیم، شیطان ما را به قربانگاه هوی و هوس خواهد برد.
صفری با تاکید به اینکه اگر قرآنی نشویم یقینا قربانی خواهیم شد، گفت: دروغ، تهمت، غیبت ،بی‌حجابی و بدحجابی حاصل فاصله گرفتن از قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) است.
وی به نقش خانواده در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: بالاترین سنگری که باعث مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خانواده است و ازچهار نوع خانواده، متلاشی، متزلزل، متعادل و خانواده متکامل که داریم، خانواده متکامل خانواده قرآنی است و این خانواده بهترین و محکمترین سنگر در برابر آسیب‌ها است.
مدیرکل کمیته امداد خانواده را جایگاه آرامش خواند و افزود: در خانواده‌های متکامل انسان‌هایی پرورش می‌یابند که برای جامعه تاثیرگذار هستند.
صفری با تاکید بر اینکه قرآن کتاب زندگی و تربیت است، گفت: احترام به پدر و مادر از تاکیدات قرآن است و اگر رفتارمان متناسب با قرآن باشد و سیره علوی را در زندگی خود الگو قرار دهیم، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.
وی توجه به سیره اهل‌بیت(ع) در کنار قرآن را تکمیل کننده رفتار انسان دانست و گفت: نگاه اهل‌بیت آرامش روان ایجاد کرده و زندگی را طیب و طاهرمی‌کند، لذا باید فرصت زیارت را غنیمت شمرده و زیارت با معرفت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.
این مسئول به برنامه‌های زیارتی در راستای پرورش معنوی مددجویان اشاره کرد و افزود: 749 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون به اردوهای زیارتی مشهد مقدس ،قم و جمکران اعزام شدند.

captcha