همایش بزرگداشت امامزادگان در سجاس برگزار می‌شود
کد خبر: 3824047
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

همایش بزرگداشت امامزادگان در سجاس برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ویژه‌برنامه همایش بزرگداشت امامزادگان ۱۷ تیرماه در سجاس برگزار می‌شود.

همایش بزرگداشت امامزادگان در سجاس برگزار می‌شودحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به وجود بیش از ۱۳۰ امامزاده در این استان اظهار کرد: پنجم ذی‌القعده مصادف با روز تکریم امامزادگان است و هر سال همزمان با این روز همایش بزرگداشت امامزادگان برگزار می‌شود.

این مسئول اشاره به اینکه آستان مقدس امامزادگان به عنوان قطب‌های فرهنگی سمبل گرایش‌های مذهبی مسلمانان محسوب می‌شوند، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده همایش استانی در شهر سجاس برگزار خواهد شد و بهید ظرفیت از ظرفیت این اماکن مقدس در راستای ترویج معارف دینی و فرهنگی استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امامزادگان، تقدیر از هیئت امنا، خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه را از برنامه‌های روز گرامیداشت امامزادگان برشمرد و گفت: علاوه بر این مراسم جشنی نیز به همین منظور در جوار آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای آتی اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی نیز در آستان مقدس امامزادگان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: پیش‌بینی اوقاف حضور حدود 2 هزار دانش‌آموز در این طرح است.

جنتی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی با هدف استفاده از ظرفیت‌های آستان مقدس امامزادگان در آموزش دانش‌آموزان اجرایی می‌شود، ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح از بازه زمانی 13 تیرماه تا 29 مردادماه خواهد بود.

جنتی بازه سنی هفت تا 18 سال را مخاطبان طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: بر اساس هر رده سنی آموزش‌های مختص همان سن ارائه خواهد شد که برخی از این آموزش‌ها به صورت تئوری و برخی نیز به صورت عملیاتی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در قالب این طرح اردوهای آموزشی، تربیتی نیز اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌شود با اجرای طرح نشاط معنوی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعات مورد نیاز که اقتضای سن این قشر است نیز آموزش داده شود.
انتهای پیام

captcha