اینستکس توخالی و بی‌فایده است
کد خبر: 3824613
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

اینستکس توخالی و بی‌فایده است

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه سلطانیه گفت: اینستکس باید برای دور زدن تحریم‌های آمریکا باشد، ولی در راستای تحریم‌ها عمل می‌کند و این توخالی بودن اینستکس را نشان می‌دهد.

اینستکس توخالی و بی‌فایده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا و اروپا با انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: اینستکس باید برای دور زدن تحریم‌های آمریکا باشد، ولی در راستای تحریم‌ها عمل می‌کند و این توخالی بودن اینستکس را نشان می‌دهد.
خطیب نماز جمعه سلطانیه تصریح کرد: اینستکس در صورتی مفید خواهد بود که اولا اروپا به میزان زمان اجرای برجام از ایران نفت بخرد، یعنی روزانه ۷۰۰ هزار بشکه ، ثانیا مبادلاتشان محدود به اقلام و کالاهای غیرتحریمی نباشد و ثالثا در داخل ایران فضولی نکرده و با مصرف‌کننده نهایی کالا یا اقلام خریداری شده در ایران کاری نداشته باشد.
حسینی‌نسب با بیان اینکه اینستکس یکی از تعهدات برجامی اروپاست و البته بعد از کاهش تعهدات برجامی ایران و جدی بودن ایران برای برداشتن گام دوم در برابر عهدشکنی اروپا انجام می‌شود، ادامه داد: با اتمام مهلت دو ماهه ایران به اروپا، مرحله دوم کاهش تعهدات برجام که مطابق توافق هسته‌ای و کاملا حقوقی است، محکم‌تر برداشته خواهد شد و دشمن متحیر خواهد ماند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران حج و با بیان اینکه حج یکی از دستورات اسلامی است و باید انجام شود و البته امنیت حجاج باید تامین شود، تاکید کرد: حجاج ایرانی نماینده جمهوری اسلامی هستند و باید در رفتار و کردار، عزت و آبروی ایران اسلامی را حفظ کنند.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه، حج، نماز جمعه و هیئت‌ها باید سیاسی باشند و با انتقاد از کسانی که می‌گویند حج یا نماز جمعه و یا هیئت نباید سیاسی باشد، گفت: سیاسی بودن غیر از سیاست‌زده بودن است و سیاسی بودن حج از دستورات اسلام بوده و حج بدون برائت از مشرکان و مستکبران حج کاملی نیست.
وی به ۱۹ تیر سالروز کشف کودتای آمریکایی نوژه و چگونگی لو رفتن این کودتا و نقش مقام معظم رهبری در خنثی شدن کودتا اشاره کرد و افزود: کشف کودتای نوژه توطئه و خیانت آمریکا را آشکار کرد.
خطیب نماز جمعه سلطانیه با تبریک روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به وضعیت نامناسب برخی کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سلطانیه اشاره کرد و یاد آور شد: مردم از این وضعیت گله‌مندند و شورای اسلامی و شهرداری به آسفالت و کانال‌کشی و جدول‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌ها اقدام کند.
انتهای پیام

captcha