تلاش دشمن برای از بین بردن مظاهر معنویت
کد خبر: 3826461
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

تلاش دشمن برای از بین بردن مظاهر معنویت

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قیدار گفت: جوامع غربی برای رسیدن به هدف خود نیاز به مردمی مادی و جدای از معنویت دارند از این رو تلاش می‌کنند، مظاهر معنویت را از بین ببرند و اسباب غفلت و مادیت را ترویج و گسترش دهند.

تلاش دشمن برای معنویت‌زدایی با مادی‌گراییبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، ظهر امروز، 21 تیر در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: انگلیس طلایه‌دار استعمار بوده و در طول تاریخ کارنامه سیاهی از خود برجای گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به قحطی دوران جنگ جهانی اول، تحمیل قراردادهای ننگین دولت، برنامه‌ریزى و هدایت فتنه‌های 78 و ۸۸ و تحریم نفت ایران در جریان ملى شدن صنعت نفت ایران اشاره کرد.

وی به ادامه خباثت‌های انگلیس علیه مردم ایران با توقیف نفتکش طی هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: این کار انگلیس نشان می‌دهد که اندیشه رژیم سلطنتی انگلیس هنوز در افق دزدان دریایی به سر می‌برد و فکر می‌کند می‌تواند در نظام کنونی بین‌الملل همانند قرون جاهلیت دزدی دریایی بکند.

موسوی با اشاره به 21 تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد در سال 1314 که به نام روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، ابراز کرد: یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب است که توسط رضاخان با تز اسلام‍‌زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه انجام شد.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه تمدن مادی غرب بر پایه مادیت و دنیاگرایی بنا شده و حاکمان آن دیار شیفته قدرت، ثروت و لذت هستند، افزود: این جوامع برای رسیدن به این هدف خود نیاز به مردمی مادی و جدای از معنویت دارند از این رو تلاش می‌کنند، مظاهر معنویت را از بین ببرند و اسباب غفلت و مادیت را ترویج و گسترش دهند.

وی حجاب اسلامی را یکی از نشانه‌های بروز معنویت در جامعه که به شدت با مادیت تعارض دارد، دانست و گفت: یکی از راهکارهای ترویج فساد و مبارزه با معنویت استفاده ابزاری از زنان و رواج بی‌بند و باری بین جوانان است، از این رو یکی از سیاست‌های جدی غرب، مبارزه با حجاب و پوشش زنان است، که این توطئه امروز با شیوه‌های دیگری که نامش جنگ نرم است هر روز قربانی می‌گیرد.

موسوی تاکید کرد: حجاب آرم جمهوری اسلامی ایران است و دنیا انقلاب اسلامی را با حجاب بانوان می‌شناسد و ابرقدرت‌ها از این نشانه پرارزش انقلاب آن قدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامی بر سر درس تحمل نمی‌کنند.

امام جمعه قیدار به 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی در ۱۳۵۹ که با دوراندیشى الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى تأسیس شد، اشاره کرد و افزود: هدف مورد نظر حضرت امام خمینی (ره) از راه‌اندازی نهضت، برپایی نظامی بر مبنای احکام اسلامی بود و بر اساس تجربه‌ای که از انحراف انقلاب مشروطه و حذف اسلامیت آن و بروز استبداد رضاخانی وجود داشت. امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شورای نگهبان را برای صیانت از اسلام، قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی تاسیس کرد.
انتهای پیام

captcha