بهره‌گیری از مسابقات قرآن به عنوان فرآیند تربیتی دانش‌آموزان
کد خبر: 3827674
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

بهره‌گیری از مسابقات قرآن به عنوان فرآیند تربیتی دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی _ معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن یکی از ابزارهایی است که می‌تواند برای قرارگیری دانش‌آموزان در یک فرآیند تربیتی مورد استفاده قرار گیرد.

بهره‌گیری از مسابقات قرآن به عنوان فرآیند تربیتی دانش‌آموزانمیکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش زنجان خالصانه و با دست‌های خالی پای کار بود و نمره قبولی در میزبانی را کسب کرد و این رویداد سالیان سال در ذهن شرکت‌کنندگان خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه این رویداد قرآنی، یک فرآیند تربیتی است که از ابتدای سال در مرحله آموزشگاهی آغاز شده و به ایستگاه پایانی در مرحله کشوری رسیده است، بیان کرد:  7.5 میلیون دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند و اکنون چکیده و نمایندگان استان‌ها در پایه، رشته و جنسیت به رقابت پرداختند.
معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری یک رویداد بزرگ با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، ممکن است نواقصی هم داشته باشد، ادامه داد: با این حال اداره قرآن و عترت تدابیر لازم را اندیشیده بود تا این مسابقات با کمترین کاستی برگزار شود.
این مسئول افزود: استان زنجان برای این کار بیشترین کمیته را تشکیل و 25 جلسه برگزار کرده بود و سعی کردند با بررسی نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته، فرآیند قوی را طراحی و اجرا کنند؛ البته در این بین سلایق متفاوت است و روی بازخوردها تأثیر می‌گذارد.
وی به تربیت فرآیندمحور دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: طراحی ما این است که از مسابقه به عنوان ابزاری استفاده کنیم که دانش‌آموزان را در یک فرآیند تربیتی قرار دهد که البته ممکن است هدف خود دانش‌آموزان در این رویداد، مسابقه و برنده شدن باشد.
باقری بهره‌مندی از نیروی توانمند و مربیان دلسوز را در ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی موثر دانست و گفت:  برخی از استان‌ها به اتکای نیروی انسانی علاقه‌مند، توانستند درخشش بیشتری در این رقابت‌ها داشته باشند.
انتهای پیام
captcha