قرآن؛ محور اتحاد مردم، جوامع و حکومت‌ها
کد خبر: 3828226
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

قرآن؛ محور اتحاد مردم، جوامع و حکومت‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار زنجان با بیان اینکه زشتی‌ها، خشونت و افراطی‌گری از موانع اتحاد است، گفت: قرآن از جمله محورهای اتحاد مسلمانان، جوامع و حکومت‌ها به‌شمار می‌رود.

قرآن؛ محور اتحاد مردم، جوامع و حکومت‌هابه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، روز گذشته، ۲۷ تیرماه در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران اظهار کرد: تجربه ۴۰ ساله انقلاب ثابت کرده که بزرگترین محور اتحاد مسلمانان و رفع اختلاف قومیت‌ها، قرآن است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع اتحاد، پلیدی‌ها و زشتی‌ها است، یادآور شد: در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم، گروه‌هایی همچون، داعش مصداق بارز پلیدی‌ها و زشتی‌ها هستند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه تمسک به قرآن، انسان را زشتی‌ها دور می‌دارد، تصریح کرد: نبود یک هدایتگر در کنار حکومت‌ها، از موانع اتحاد به‌شمار می‌رود، در حالی که قرآن هدایتگر مسلمانان است.

حقیقی خشونت و افراطی‌گری را از دیگر موانع اتحاد برشمرد و افزود: انس با قرآن انسان را این آفت دور می‌دارد. اگر قلب و عمل انسان باید با یکدیگر یکسان نباشد، زشتی‌ها زیاد شده و اتحاد از بین می‌رود.

وی بیان کرد: زنجان مهد خیران است. در این استان یک مرکز درمان بیماران سرطانی وجود دارد که با ۶۵۰ نفر در آن مشغول به‌کار هستند که ۶۰۰ نفر از آن‌ها حقوق دریافت نمی‌کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: زنجانی‌ها، ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان به حساب این موسسه خیریه واریز می‌کنند که بیماران زنجانی ۱۰۰ درصد به طور رایگان از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و غیربومی‌ها ۵۰ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.

حقیقی اظهار کرد: در زنجان پرداختی به مددجویان کمیته ۳.۵ برابر کشور است. در متعهد بودن به کار رتبه ۲ کشور را دارد و در استفاده از کالای ایرانی رتبه ۲ کشور را به خود اختصاص داده است که این موارد نشان می‌دهد، نور خدا در دل مردم این استان نفوذ کرده است.
انتهای پیام

captcha