توسعه و تجهیز دارالقرآن‌های دانش‌آموزی؛ برنامه پیش‌روی آموزش و پرورش
کد خبر: 3828252
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

توسعه و تجهیز دارالقرآن‌های دانش‌آموزی؛ برنامه پیش‌روی آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، توسعه و تجهیز دارالقرآن‌های دانش‌آموزی و تربیت نیروی متخصص از برنامه‌های این وزارت است که البته به منابع زیادی نیاز دارد.

توسعه و تجهیز دارالقرآن‌های دانش‌آموزی؛ برنامه پیش روی آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش امروز، ۲۸ تیرماه، در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش مسابقات قرآنی در تربیت قرآنی و شکوفایی استعدادها بر کسی پوشیده نیست این مسابقات فرایندهای مختلفی را از مدرسه، منطقه، استان و کشور طی می‌کنند و بستری برای شکوفایی استعدادها است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ایجاد انس و الفت با قرآن را هدف مهم برگزاری مسابقات دانست و گفت: مسابقات قرآن را وسیله و ابزاری برای پیوند زدن دل‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها می‌دانیم و این مسابقات آغاز این است که این پیوندها دائمی شود.

کاظمی تأکید کرد: جریان‌سازی فرهنگی دیگر هدف این مسابقات است؛ همانطور که مشاهده می‌شود، امروز فضای شهر زنجان به عطر به حضور دانش‌آموزان قرآنی معطر شده و فضای شهر را تغییر داده است؛ مردم از دیدن چهره‌های نمونه قرآنی، الگوهای حجاب و عفاف و نمونه دختر کامل از منظر قرآن لذت می‌برند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن از منظر دیگری نیز دارای اهمیت است؛ چنانکه وقتی دانش‌آموزان نخبه قرآنی سراسر کشور گردهم می‌آیند، در این اردو تجربیات مختلف خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، با چهره‌های برجسته قرآنی آشنا می‌شوند، از آخرین تولیدات و اثرات قرآنی آگاهی می‌یابند و با ابزارها و روش‌های آموزش آشنا می‌شوند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: در این مسابقات زمینه برای آشنایی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور فراهم می م‌شود و یکی از کارکردهای فرهنگی پنهان این مسابقات به اشتراک گذاشتن فرهنگ‌ها و آگاهی از ظرفیت‌های مناطق مختلف است.

وی با اشاره به اینکه ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در مراحل ابتدایی این مسابقات شرکت کردند، بیان کرد: این تعداد می‌توانند جامعه را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند، اما یکی از وظایف مهم ما این است، برای دانش‌آموزانی که با قرآن ارتباط ندارند، برنامه‌ریزی و آنها را در معرض آموزه‌های قرآن قرار دهیم.

وی  اظهار کرد: سال گذشته نهضت ملی حفظ جزء سی برگزار شد که ۲ میلیون ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند. حفظ موضوعی قرآن، کلاس‌های تفسیر، توسعه و تجهیز دارالقرآن‌ها و تربیت نیروی انسانی متخصص از جمله برنامه‌ها و اقدامات مهم پیش روی آموزش و پرورش است.

کاظمی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در ابعاد مختلف به کار و منابع زیاد نیاز داریم، تصریح کرد: تولید محتوا، تربیت مربی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و آموزش باید به نحو مطلوب برنامه‌ریزی و کار شود که در این راستا به کمک دستگاه‌های مختلف نیاز داریم.
انتهای پیام

captcha