نمایشگاه جهیزیه ایرانی در زنجان برپا می‌شود
کد خبر: 3830831
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

نمایشگاه جهیزیه ایرانی در زنجان برپا می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: نمایشگاه جهیزیه ایرانی در هفته ازدواج برپا می‌شود که هدف آن، ضمن تشویق جوانان به ازدواج، حمایت از تولید داخلی است.

نمایشگاه جهیزیه ایرانی در زنجان برپا می‌شودلیلا کریمی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ازدواج را یکی از موضوعات مهم حوزه جوانان خواند و اظهار کرد: برنامه‌های متعددی، همزمان سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پیش‌بینی شده است.
وی نقش رسانه در فرهنگسازی ازدواج موفق را موثر دانست و گفت: در همین راستا برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با عنوان ازدواج و راهکارهای زندگی موفق با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان پخش می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی با موضوع ازدواج دانشجویی از سوی دانشگاه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه ازدواج از سوی دادگستری از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی افزود: پیش‌بینی اختصاص اینترنت رایگان به زوجین به عنوان هدیه توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد شرایط تسهیلات مسکن برای زوجین در روز نخست ذی‌الحجه از سوی مسکن و شهرسازی، استفاده زوج‌های جوان از مجموعه‌های ورزشی از سوی اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ازدواج است.
کریمی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی برای دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش، برگزاری دوره آموزشی با حضور مبلغان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری جشن ازدواج مددجویی توسط کمیته امداد، برگزاری نشست‌های تخصصی بانوان توسط اداره کل امور بانوان استانداری زنجان، ویزیت رایگان زوجین جوان و مشاوره بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته ازدواج اجرایی خواهد شد.
وی افزود: تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج، انجام پژوهش‌های بنیادی ازدواج با همکاری جهاد دانشگاهی، انجام مشاوره رایگان در مراکز زیرپوشش بهزیستی، برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه توسط هلال احمر، پیش‌بینی اردوهای راهیان نور توسط سپاه استان، تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم توسط اداره کل بنیاد شهید استان زنجان، شناسایی و تقدیر از زوجین فعال در حوزه محیط زیست توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و کارگران کارخانه‌های تولیدی توسط سازمان صمت و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و ارائه خدمات مشاوره رایگان توسط شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته ازدواج خواهد بود.
کریمی گفت: برگزاری جشن بزرگ ازدواج به همراه تجلیل از خیرین و فعالان در حوزه ازدواج و برگزاری نمایشگاه جهیزیه ایرانی به منظور حمایت از تولید داخلی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته ازدواج خواهد بود.
انتهای پیام
captcha