تحکیم خانواده؛ هدف میان‌مدت حوزه‌ علمیه خواهران زنجان
کد خبر: 3831506
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

تحکیم خانواده؛ هدف میان‌مدت حوزه‌ علمیه خواهران زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به اثرگذاری بانوان در جامعه و فعالیت بانوان فرهیخته گفت: تحکیم خانواده، هدف میان‌مدت حوزه‌ علمیه خواهران است.

تحکیم خانواده؛ هدف میان‌مدت حوزه‌ علمیه خواهران زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن صادقی، مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان امروز، 9 مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه علمیه رسالت‌های کلی و کلان تعریف شده که تعلیم و تربیت در حوزه علمیه و سایر جوامع و تحقیق و پژوهش و نظریه‌پردازی در عرصه علوم اسلامی و انسانی و مدیریت امور مراکز علمی، تبلیغی و آموزشی بخشی از مهمترین این رسالت‌ها است.
وی تبلیغ و ترویج و پاسخگویی به شبهات دینی را از مهمترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواند و گفت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند از این رو لازم است افرادی تعلیم، تربیت و مشاوره و پژوهش نسبت به حوزه بانوان را در کشور پیگیری کنند که شناخت خوبی نسبت به بانوان دارند.
این مسئول موضوعات مرتبط به خانواده و تربیت فرزند را از زیرمجموعه‌های حوزه بانوان دانست و گفت: امروز در نظریه‌پردازی شبهاتی در حوزه زن و خانواده وجود دارد بنابراین لازم است بانوان این رسالت مهم را برعهده بگیرند؛ چرا که بهتر می‌توانند مشاوره و تعلیم و تربیت امورات مربوط به خود را برعهده بگیرند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان یادآور شد: امروز در کشور بانوان فرهیخته و عالم بسیاری داریم که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و اثرگذاری بانوان در جامعه در دوره‌های تاریخی مختلف به اثبات رسیده است.
وی افزود: در حوزه علمیه خواهران اهداف میان مدت و بلندمدت ترسیم شده، در اهداف میان مدت به دنبال تربیت بانوانی عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی و وظیفه‌شناس هستیم تا وظایف مادری و همسری را ایفا کنند و در راستای تحکیم خانواده قدم بردارند.
صادقی به اهداف بلندمدت حوزه‌های علمیه خواهران هم اشاره کرد و گفت: در این هدف تبلیغ دینی، پژوهش و پاسخگویی به شبهات توسط بانوان در دستور کار است.
وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم رهبری که به عنوان منشوری برای چهل ساله دوم انقلاب ابلاغ شده است، بانوان در موضوعاتی همچون اخلاق، معنویت، سبک زندگی، فعالیت اقتصادی و فرهنگی می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند از این‌رو امام راحل اهتمام ویژه‌ای به حمایت و تاسیس حوزه علمیه خواهران تاکید داشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه 300 مدرسه علمیه بانوان در کشور فعالیت می‌کند، گفت: طلبه‌ها در سه سطح دو، سه و چهار در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام
captcha