جامعه نیاز به فعالیت تخصصی مؤسسات قرآنی دارد
کد خبر: 3832356
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

جامعه نیاز به فعالیت تخصصی مؤسسات قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان زنجان به تخصصی کردن فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآنی تأکید کرد و گفت: تربیت مربی در بخش پیش‌دبستانی و تجوید و نیز پرداختن به مفاهیم و تفسیر قرآن از جمله نیازهای جامعه است.

جامعه نیاز به فعالیت تخصصی موسسات قرآنی داردحجت‌الاسلام علیرضا بهبودی، سرپرست اداره دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: 38 مؤسسه فرهنگی قرآنی در استان زنجان فعال است و امسال هم بیش از 4 مؤسسه دیگر در انتظار دریافت مجوز هستند.
وی با اشاره به اینکه موسسات در 2 نوع عمومی و تخصصی دایر می‌شوند، بیان کرد: در ابتدای فعالیت مؤسسات، مجوز دوره عمومی صادر می‌شود و بیشتر، برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی را در دستور کار خود دارند.
این مسئول ادامه داد: مؤسسات تخصصی نیز در 2 عنوان تک‌منظوره و چندمنظوره می‌توانند فعالیت کنند که در بخش تک‌منظوره فقط یک فعالیت را به شکل تخصصی دنبال می‌کنند و در بخش چندمنظوره، علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، اقدامات فرهنگی از جمله مشاوره خانواده، زبان انگلیسی در خدمت قرآن و سایر موارد را نیز ارائه می‌دهند.
سرپرست اداره دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان زنجان، استفاده از هنر در قرآن، صنعت هنرهای تجسمی، شعر و سایر موارد را از جمله ظرفیت‌های مناسب برای توسعه و تعمیق فرهنگ دینی و فعالیت موسسات قرآنی برشمرد و افزود: در بخش موسسات تخصصی قرآن کمبود داریم.
وی با اشاره به اینکه باید در بخش مفاهیم قرآن بیشتر کار کنیم، تصریح کرد: سبک زندگی قرآنی، تدبر در قرآن، آشنایی با زبان قرآن و تفسیر قرآن از جمله موضوعاتی است که نیاز به کار بیشتر دارد.
این مسئول توجه به کادرسازی در حیطه مسئولیت‌های موسسات فرهنگی قرآنی را مهم خواند و گفت: باید از حالت عمومی و مرسوم خارج شویم و به سمت تربیت‌معلم تجوید، سبک زندگی قرآنی و تربیت معلم پیش‌دبستانی برویم.
انتهای پیام
captcha