تأمین عدالت با وجود فساد غیرممکن است
کد خبر: 3835287
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

تأمین عدالت با وجود فساد غیرممکن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه تأمین عدالت با وجود فساد به ویژه فساد اقتصادی غیرممکن است، اظهار کرد: یقیناً اگر مفسدان به سزای اعمال خود برسند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ریشه‌کن خواهد شد.

تأمین عدالت با وجود فساد غیرممکن استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی زاهدی‌پور، امام جمعه ماهنشان ظهر امروز، ۲۵ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه عده‌ای برای مذاکره مجدد با امریکا تلاش می‌کنند، اظهار کرد: ساده‌لوحانی که پیشنهاد مذاکره مجدد با امریکا را دارند، باید از کودتای 28 مرداد درس عبرت بگیرند.
 
وی با اشاره به اینکه کودتای 28 مرداد آمریکایی علیه ملی شدن صنعت نفت، در حالی رخ داد که مصدق دست دوستی به طرف آمریکا دراز کرده و به آن‌ها اعتماد کرده بود، خاطرنشان کرد: همین واقعیت نشان می‌دهد که پیمان شکنی و خنجر از پشت زدن نه یک تاکتیک که بلکه استراتژی تعریف شده آمریکاست.
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه قطعاً اگر مصدق از روحانیت و آیت‌الله کاشانی جدا نمی‌شد و به توانمندی‌های داخلی اعتماد می‌کرد، نهضت ملی شدن صنعت می‌توانست منافعی هم برای مردم ایران داشته باشد، گفت: این یک واقعیت است که اشتباه تاریخی مصدق معادلات را به گونه‌ای رقم زد که دشمنان ملت ایران بیشترین استفاده را از ملی شدن صنعت نفت بردند.
 
زاهدی‌پور با بیان اینکه نقش‌آفرینی جهانی ایران در نقاط مختلف جهان در حالی صورت می‌گیرد که روزی سردمداران این کشور مهره‌ای کم‌ارزش از مهره‌های سران کفر و استکبار بودند، ادامه داد: فراموش نکنیم که نفوذی‌های دشمن در صددند این افتخارات را به عنوان نقطه ضعف نشان دهند که البته انتظاری جز این هم نداریم، مهم این است که امروز مردم ایران به این افتخارات پی برده‌اند و با افتخار هم از آن پشتیبانی می‌کنند.
 
امام‌جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه تأمین عدالت با وجود فساد به ویژه فساد اقتصادی غیرممکن است، افزود: مبارزه قوه قضائیه به‌ویژه شخص رئیس انقلابی این قوه مایه امیدواری است. مردم از این رویه حمایت می‌کنند و انتظار این است که همین روند با جدیت تمام ادامه پیدا کند و یقیناً اگر مفسدان به سزای اعمال خود برسند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ریشه‌کن خواهد شد.
 
وی به 31 مردادماه روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی به برکت پیروزی انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی و اعتماد به نیروهای جوان مؤمن و انقلابی داخلی توانسته‌ است، یکی از پنج ارتش مجهز خاورمیانه و یکی از ارتش‌های طراز اول دنیا قرار گیرد و همین امر بسیاری از معادلات جهانی را به نفع ایران و مقاومت تغییر داده است.
 
زاهدی‌پور با بیان اینکه تحولات کشمیر در چند روز اخیر ضمن آن که التهاب و ناآرامی و تنش‌ بین دو کشور هند و پاکستان را افزایش داده، بلکه موجب سلب امنیت از مسلمانان شده و بسیاری از آنان در معرض ظلم‌ها و شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند، گفت: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی با ارائه راهکارها، فعالیت دیپلماتیک بیشتری در این زمینه داشته باشد.
انتهای پیام
captcha