اجرای طرح مهندسی زیست‌بوم فرهنگی در تبلیغات اسلامی زنجان
کد خبر: 3838226
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

اجرای طرح مهندسی زیست‌بوم فرهنگی در تبلیغات اسلامی زنجان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان به رصد مسائل فرهنگی و تقویت بنیان خانواده تأکید کرد و گفت: مهندسی زیست‌بوم فرهنگی در راستای خودسازی و جامعه‌سازی در دستور کار قرار دارد.

اجرای طرح مهندسی زیست‌بوم فرهنگی در تبلیغات اسلامی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 6 شهریورماه در نشست خبری، بیان کرد: بخش اول بیانیه گام دوم به موضوع خودسازی و جامعه‌سازی اختصاص دارد، از این‌رو نگاه و رویکرد این سازمان با توجه به این بیانیه، راهبری، راهبردی و مهندسی زیست‌بوم فرهنگی کشور با نگاه قرارگاهی به مسائل است.
 
وی تشکیل قرارگاه فکری و فرهنگی در تبیین بیانیه گام دوم را مهم خواند و افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده دارند، از همین‌رو در بحث ورود به جامعه‌پردازی، در مقیاس کوچکتر خانواده‌پردازی در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه ارائه اسلام ناب محمدی محور دوم اقدامات در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است، ابراز کرد: تبیین مسئله مقاومت و تشکیل‌ هسته‌های مقاومت از برنامه‌های این بخش است و ترویج این فرهنگ در لایه‌های مختلف جامعه به‌ویژه دولتمردان و نخبگان جامعه انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن بشریت می‌خواهد خانواده را از بین ببرد، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما حتی در عملیات محرم که زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی باید در آن پیشگام باشد، مسئله تبیین اسلام ناب محمدی است و خانواده در محور آن قرار دارد.
 
این مسئول یادآور شد: یکی از پیام‌های نهضت عاشورا این است که سیدالشهدا(ع) حرکت در مسیر اسلام را با کاروان و خانواده آغاز کرد؛ در همین راستا پویش «همسر نوشتیم» برای تقویت پایگاه‌های اجتماعی با رویکرد مردم‌محوری را برگزار می‌کنیم.
 
احمدی به اعزام 900 مبلغ بانو و آقا در محرم امسال به مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از موارد مورد تأکید برای شبکه تبلیغی در این ایام موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه(ع) است.
 
خانواده؛ سلول بنیادین جامعه
 
وی خانواده را سلول بنیادین جامعه توصیف کرد و گفت: هر چقدر خانواده در مقابل هجمه‌ها مقاوم و پویا باشد، بهتر می‌توانیم به‌سوی تمدن‌سازی اسلامی حرکت کنیم. در قرارگاه فرهنگی این سازمان قصد داریم مسائل فرهنگی را رصد و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم و مهندسی زیست‌بوم فرهنگی کشور را داشته باشیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در مورد جلوگیری از انحرافات فرهنگی و عقیدتی و نیز خرافه‌گرایی در عزاداری‌های محرم، بیان کرد: در این راستا دوره‌های توانمندسازی مداحان و هیئت‌های مذهبی را آغاز کردیم. استان زنجان به لحاظ فرهنگ عزادرای و جلوگیری از خرافه‌گرایی وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد و قمه‌زنی در آن کمتر مشاهده می‌شود، با این حال اصلاح برخی فرهنگ‌های غلط نیاز به زمان دارد.
 
انتهای پیام
captcha