سبک زندگی اسلامی؛ پیش‌نیاز شکل‌گیری جامعه اسلامی
کد خبر: 3823328
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

سبک زندگی اسلامی؛ پیش‌نیاز شکل‌گیری جامعه اسلامی

گروه فرهنگی _ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ما اکنون در مسیر جامعه ایمانی و اسلامی هستیم که البته پیش‌زمینه برخورداری از جامعه اسلامی، سبک زندگی اسلامی است و باید در این مسیر با سرعت بیشتری جلو برویم.

سبک زندگی اسلامی؛ پیش‌نیاز شکل‌گیری جامعه اسلامیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز، 9 تیرماه در نشست نقش رسانه در گام دوم انقلاب و اختتامیه جشنواره قلم انقلابی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که در این راستا سلسله نشست‌های هم‌اندیشی در این موضوع با بخش‌های مختلف آغاز شده و یکی از آن‌ها نشست با رسانه‌ها است.
وی یکی از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات اسلامی را، معطوف کردن برنامه‌ها به بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: بنابراین سلسله جلسات با مجموعه‌های مختلف ترتیب دادیم تا نقشه راه بهتری را برای تحقق این بیانیه ترسیم کنیم.
این مسئول یادآور شد: در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر، بازتعریف نقش فعالیت‌های هنری و هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت و روحانیون فعال فرهنگی نیز نقش تبلیغی خود را در این عرصه ارائه کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به تبیین نقش مسجد در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: باید اقدامات و برنامه‌ها در چارچوب عملیاتی کردن و کارآمد شدن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب شکل گیرد.
وی به فعال‌سازی بخش رسانه‌ای در اداره‌کل تبلیغات اسلامی اشاره و بیان کرد: بر این اساس تلاش می‌شود تا همه رسانه‌ها با مأموریت‌های سازمانی و اهداف تبلیغات اسلامی آشنا شوند و یک همکاری دوسویه بین رسانه و این سازمان در راستای اهداف فرهنگی شکل گیرد.

حلقه‌های تمدن اسلامی
صفی‌یاری با بیان اینکه مباحث بیانیه گام دوم انقلاب در تراز بالایی تنظیم شده و هر نکته آن جای بحث‌های فراوانی دارد، ادامه داد: باید لایه‌های تمدن‌سازی، فرآیندها و شاخصه‌های آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
وی انقلاب اسلامی را حلقه نخست لایه‌های تمدن‌سازی برشمرد و گفت: حلقه دوم آن نظام و جمهوری اسلامی است که شامل شأنیت، زمینه‌ها و فرآیندها می‌شود. حلقه سوم نیز مربوط به دولت اسلامی است که امروز به تبیین این مقوله برای کامل شدن حلقه‌های تمدن‌سازی نیاز داریم و جایگاه جامعه تبلیغی، فرهنگی و رسانه‌ای در آن بی‌بدیل است.
این مسئول حلقه چهارم را جامعه اسلامی دانست و افزود: ما اکنون در مسیر جامعه ایمانی و اسلامی هستیم که البته پیش‌زمینه برخورداری از جامعه اسلامی، سبک زندگی اسلامی است و باید در این مسیر با سرعت بیشتری جلو برویم.
وی با بیان اینکه در تبیین درست تمدن‌سازی اسلامی می‌توانیم از امروز به دهه 30 و 40 پل بزنیم، عنوان کرد: ما در تیررس تبلیغ منفی دشمن قرار داریم و شبکه‌های اجتماعی مملو از تحلیل‌های غلط است و باید در حوزه خودآگاهی تاریخی، تاریخ انقلاب و سرزمین را با تحلیل درست به نسل نوجوان و جوان امروز معرفی کنیم و از بستر رسانه این تحلیل درست را به جامعه انتقال دهیم.
صفی‌یاری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در فضایی شکل گرفت که فاقد تجریه پیشین بود و هیچ‌کدام از انقلاب‌های دنیا قابل الگوبرداری برای انقلاب اسلامی ایران نبود؛ چرا که آن‌ها بر مبنای نظام سرمایه‌داری، امانیستی، سکولاری و لیبرالی شکل گرفته بودند که با اندیشه‌های انقلاب اسلامی همخوانی نداشت.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری، حفظ آرمان‌ها و صیانت از شعارها را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کردند و کشوری آزاد، آباد، مستقل و ... را محصول تلاش 40 ساله مردم دانستند.

محافظه‌کاری چالش رسانه‌ها
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: ما امروز در جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمن هستیم در حالی که امکانات ما در مقایسه با امکنات دشمن محدود است. در بخش کمی رشد خوبی در رسانعه‌ها داشتیم اما در حوزه تولید محتوا به انتظارات دست نیافتیم.
عبدالله جعفری محافظه‌کاری و عدم مطالبه‌گری را از چالش‌های رسانه دانست و گفت: رسانه‌های امروز بیشتر حالت محافظه‌کاری به خود گرفتند. باید مهارت‌های عملی و اخلاقی و نیز سطح دانش و آگاهی اصحاب رسانه افزایش یابد.
در ادامه این نشست مباحثی از جمله بازتعریف گفتمان رسانه، تغییر نقش مخاطبلان از حالت انفعالی به حالت منفعلی، جریان ‌سازی، اعتمادسازی رسانه‌های داخلی، ارتقای سطح رسانه‌ها از بعد انگیزشی و دانشی و مواردی از این دست از طرف خبرنگاران حاضر در جلسه به عنوان چالش‌های حوزه رسانه مطرح شد.
انتهای پیام

captcha