حرف‌های کلیشه‌ای تأثیرگذار نیست/ دغدغه‌ جوانان در منبرها مطرح شود
کد خبر: 3838280
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

حرف‌های کلیشه‌ای تأثیرگذار نیست/ دغدغه‌ جوانان در منبرها مطرح شود

گروه فرهنگی ــ عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان در مورد عدم استقبال جوانان از منبرها، گفت: جوان دغدغه و مشکل خود را در میان صحبت‌های سخنران نمی‌بیند و علقه‌ای بین این دو ایجاد نمی‌شود.

بیان دغدغه‌های جوانان؛ راهکار ایجاد پیوند بین منبر و نسل جوانبه گزارش ایکنا از زنجان، امیرحسین بانکی‌‌پور، عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان، امروز، 6 شهریورماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ در مورد گلایه برخی از مبلغان از عدم استقبال جوانان نسبت به منبرها، اظهار کرد: شاید علت عمده‌ این موضوع آن است که جوان دغدغه و مشکل خود را در میان صحبت‌های سخنران ندیده و علقه‌ای بین این دو ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه حرف‌های کلیشه‌ای از صداقت و شاخص‌های ایمان در جوانان تأثیرگذار نیست، ابراز کرد: اگر همین موضوع را در بحث شاخص‌های انتخاب همسر در منبر مطرح کنیم جوان سریع هوشیار شده و گوش به سخن می‌سپارد و در قالب موضوع انتخاب همسر مسایل اخلاقی را نیز می‌آموزد.
عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه اگر حوزویان وارد بحث خانواده شوند خدمت بزرگی به خانواده می‌کنند، بیان کرد: بیاید در استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بگوییم در همه جای دنیا طلاق روبه افزایش است اما ما توانستیم آمار طلاق را در استان کاهش داده و آمار ازداواج را افزایش دهیم.
وی با ابراز نگرانی از این موضوع که سن بلوغ جنسی در سطح اجتماع پایین آمده، تصریح کرد: مسائلی که کودکان ما در دوران دبیرستان با آن آشنا می‌شدند در عصر حاضر در دوران دبستان تسلط کامل بر این مباحث دارند.
بانکی‌پور فضای مجازی را یکی از ابزارهایی خواند که جوانان را تحت سیطره درآورده و افزود: این مسایل حتی در بطن خانواده‌های ما رخنه کرده است اما ما باورمان نمی‌شود و این مشکل راه‌حلی جز پایین آوردن سن ازدواج ندارد.
وی اضافه کرد: اگر یک گروهی از جوانان را به عنوان نمونه آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و آمار خودارضایی و ارتباط با جنس مخالف را در بین آنان مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم از آمار ارائه شده وحشت خواهیم کرد.
وی بیان کرد: تنها راه‌کار این موضوع آن است که سن ازدواج را کاهش دهیم از 10 ساگی بر بلوغ عقلی و اجتماعی جوانان متمرکز شویم و شاخصه‌های این بلوغ را در منابع عنوان کنیم.
انتهای پیام
captcha