بلوغ معنوی و جسمی همراه هم در ازدواج مورد توجه قرار گیرند
کد خبر: 3865059
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

بلوغ معنوی و جسمی همراه هم در ازدواج مورد توجه قرار گیرند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: در ازدواج باید به سن مناسب آن و معیارهای بلوغ جسمی، عاطفی، روانی، فکری، اجتماعی، اقتصادی و معنوی توجه کرد.

بلوغ معنوی در کنار بلوغ جسمی و فکری در ازدواج مورد توجه قرار گیردماهرخ بلوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در گفت‌وگو با ایکنا‌، اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز برای بهبود امور اجتماعی تشکیل شده که یکی از موضوعات به امور ازدواج مربوط می‌شود.

وی تولید فکر و ایده و نیز ارائه راهکار برای مسائل و مشکلات را از برنامه‌ها و فعالیت‌ هیئت‌های اندیشه‌ورز برشمرد و گفت: در این گروه‌ها باید یک الگوی کاربردی برای حرکت در راستای تحکیم بنیان خانواده، ارتقای جایگاه زنان و حساس‌سازی اقشار جامعه نسبت به حقوق کودکان بر مبنای  اندیشه‌های اسلامی ارائه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین وقایع  حیاتی بشر است، ابراز کرد: ازدواج در سنین نامتعارف یکی از مشکلاتی است که جامعه را درگیر کرده و آسیب‌هایی به تبع آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی مشاوره پیش از ازدواج را از عوامل موفقیت در زندگی‌ مشترک دانست و گفت: کم اهمیت شمردن آسیب‌های ازدواج زودهنگام یا دیرهنگام صدمات جبران‌ناپذیری بر خانواده و پیکره  اجتماع  وارد خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: باید فرزندان را به کسب مهارت‌های دهگانه زندگی تشویق و شرایطی را فراهم کرد تا فرزندان در تعامل با افرادی که ازدواج‌های موفق دارند، قرار گیرند و از تجارب آن‌ها استفاده کند.

وی بیان کرد: باید به سن مناسب ازدواج برای دختران از دیدگاه‌های مختلف روانشناسی، دینی، پزشکی، جامعه‌شناسی، محیطی، تفاوت سن شناسنامه‌ای و سن شخصیتی و نقش هر کدام در ازدواج، تعاریف و معیارهای بلوغ جسمی، عاطفی، روانی، فکری، اجتماعی، اقتصادی و معنوی توجه کرد.

انتهای پیام
captcha