انقلاب اسلامی میراث شهدا است/دفاع‌مقدس روحیه مقاومت را در منطقه دمید
کد خبر: 3844937
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

انقلاب اسلامی میراث شهدا است/دفاع‌مقدس روحیه مقاومت را در منطقه دمید

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در استان زنجان انقلاب اسلامی را میراث شهدا دانست و گفت: دفاع‌مقدس روحیه مقاومت را در منطقه دمید.

انقلاب اسلامی میراث شهدا است/دفاع‌مقدس روحیه مقاومت را در منطقه دمیدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، 3 مهرماه در جلسه دیدار با فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح استان با امام جمعه زنجان، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس اتحاد خوبی بین نیروهای مسلح وجود داشت و اکنون این اتحاد در استان‌ها واجب‌تر است، چون باید هم‌پوشانی کنند و انسجام بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه عوامل بیرونی و توطئه‌های دشمنان قصد بر هم زدن آرامش را دارند، تصریح کرد: در نظام اسلامی همه یک هدف را دنبال می‌کنیم که حفظ نام و تمامیت ارضی و حفظ آرامش در استان و کشور است.
خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که هر وقت به دستورات قرآن و انقلابی عمل کردیم موفق بودیم، ابراز کرد: هر چه جلوتر می‌رویم نامردی دشمن را بیشتر می‌بینیم، چون احساس می‌کنند ما قوی و نیرومند هستیم که این حاصل انسجام خوب نیروهای ما است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: آمریکا می‌گوید ما برای امنیت خود به خلیج فارس آمده‌ایم، درحالی‌که امنیت هر کشور در مرزهای خودش تعریف می‌شود.
وی با بیان اینکه ایستادگی ما در منطق عاشوراست، ادامه داد: امام وقتی امامتش قدرت دارد که امت در صحنه باشد وگرنه می‌شود امیرمومنان (ع)؛ باید قدرت کشور را حفظ کنیم و خوشبختانه نیروهای مسلح ما حواس‌شان جمع است. باید در مقابل دشمن یک صدا بلند شود و همین یک صدا بودن نتیجه می‌دهد.
خاتمی خاطرنشان کرد: در ارتباط با دفاع مقدس دستاوردهای خوبی داشتیم؛ دفاع مقدس روح استمرارطلبی، مقاومت و ایستادگی را در کشور دمید و در دنیا جبهه مقاومت را تقویت کرد.
وی افزود: معرفی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام، خودکفایی در تسلیحات نظامی و اسرائیل را دشمن اول دانستن، از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است. انقلاب اسلامی میراث شهداست و وظیفه ما پاسداری از این میراث است.
سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان در ادامه این جلسه اظهار کرد: همه گوش به فرمان فرمانده کل قوا، آماده مقابله با هرگونه تهدیدات اسلام و انقلاب هستیم؛ وحدت و هماهنگی و صمیمیت بین نیروهای مسلح استان وجود دارد و خدا را شاکریم این توفیق را داده همه سرباز ولایت هستیم و این را در فتنه‌های گذشته ثابت کردیم.
وی عنوان کرد: همانند ۴۰ سال گذشته نیروهای مسلح استان برای پیش‌برندگی انقلاب و اجرای گام دوم که مقام معظم رهبری چشم‌انداز ۴۰ ساله دیگر مشخص کردند؛ اقدامات خوبی را آغاز کردند و آماده هستیم با تمام توان برای منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم.
سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طبق آمارهای ۵ ماهه نخست امسال که در جامعه آماری هر ۱۰۰ هزار نفر انجام شده، استان زنجان در بخش نزاع شاخص ۲۵۳.۵ را کسب کرده که نصف میانگین کشوری است و ۱۷۸ عدد از میانگین کشوری پایین‌تر و در رتبه ۲۶ کشوری هستیم.
این مسئول ادامه داد: زنجان در بخش سرقت ۳۴۳ عدد زیر نرخ کشوری و در سرقت به عنف ۱۰.۵ واحد پایین‌تر از نرخ کشور است.
وی خاطرنشان کرد: زنجان تنها در بخش تصادفات بالاتر از میانگین است، نرخ تصادفات در بین ۱۰۰ هزار نفر، در سطح کشور ۱۱۲۰ و در زنجان ۱۱۸۸ است.
انتهای پیام
captcha