امر به معروف و نهی از منکر؛ واجب فراموش شده
کد خبر: 3845026
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

امر به معروف و نهی از منکر؛ واجب فراموش شده

گروه فرهنگی ــ امام جمعه ابهر گفت: کلید تحقق جامعه اخلاق‌مدار احیای امر به معروف و نهی از منکر به معنی واقعی کلمه است.

امر به معروف و نهی از منکر؛ واجب فراموش شدهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز چهارشنبه سوم مهر ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابهر با اشاره به این‌که دین اسلام دین اخلاق، ادب و مهرورزی است، اظهار کرد: انسان به وسیله اخلاق و ادب اسلامی می‌تواند به جایی برسد که خلیفه‌الله باشد.

وی با تاکید بر این‌که اگر جامعه اخلاق مدار باشد انسان به طرف خلافت الهی حرکت می‌کند، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر که در جامعه امروزی ما به معنی واقعی کلمه وجود ندارد یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در تحقق جامعه و اخلاق‌مدار نقش موثری ایفا کند.

این مسئول ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی شهر را درست کنیم راهی جز پیاده کردن مسائل اخلاقی در جامعه نداریم.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به این‌که امروز شاهدهستیم که برخی از قلم به دستان و تریبون به دستان مزدور با استفاده از کلید واژه‌هایی مانند ورود زنان به ورزشگاه و مذاکره می‌خواهند مسائل اصلی را زیر سوال ببرند، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در مقابل این بداخلاقی‌ها با جدیت ایستادگی کند.

این مسئول با تاکید بر این‌که اسلام هیچ مخالفتی با شادی و نشاط ندارد، تصریح کرد: برای هر یک از این مسائل اسلام حریمی قائل شده است که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام رحیمی گریزی به خطبه ۷۹ نهج‌البلاغه زد و گفت: طبق این خطبه اگر اخلاق در جامعه رعایت نشود شیطان وارد می‌شود و آرام آرام در دل انسان لانه ساخته، تخم می‌گذارد و آن تخم را تبدیل به جوجه کرده و بزرگ می‌کند.

امام جمعه ابهر با اشاره به این‌که انسان دارای دو دشمن درونی و بیرونی است، ادامه داد: هر دوی این دشمن‌ها آماده جنگ با انسان بوده و هیچ گونه آدم آتش‌بسی ندارند .

وی با تاکید بر این‌که یکی از راهکارهای اصلاح جامعه و حل بسیاری از مشکلات امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم و امر به معروف و نهی از منکر ما اثرپذیری بیشتری داشته باشد اول باید خودمان را اصلاح کنیم.

این مسئول اعتیاد را یکی از بزرگترین منکرها در جوامع امروزی برشمرد و افزود: برای جلوگیری از گرایش جوانان به این بلای خانمان‌سوز باید اشتغال‌زایی و حمایت از سرمایه‌گذاران در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha