اندیشه‌های سکولار راهپیمایی اربعین را تهدید می‌کند
کد خبر: 3849082
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

اندیشه‌های سکولار راهپیمایی اربعین را تهدید می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر با بیان اینکه برخی جریان‌ها تلاش کرده‌اند سیاست را از عزاداری سیدالشهدا(ع) بگیرند و آن را به رفتاری صرفاً عاطفی در قبال حادثه‌ای غم‌انگیز تبدیل کنند، گفت: به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین آسیبی که متوجه راهپیمایی اربعین است، سکولار شدن آن است.

اندیشه‌های سکولار راهپیمایی اربعین را تهدید می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابهر به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: تولید علم و دانش بومی به منظور تحقق کامل استقلال به عنوان یکی از سه ضلع مردم‌سالاری دینی شامل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ابهر راه توسعه کشور را از مسیر دانش‌افزایی دانست و افزود: از ابعاد مهم استقلال، استقلال علمی کشور است که موجب اقتدار و توانمندی برای مقابله با تهدیدها و رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی است.

وی بیان کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، به این دلیل اهمیت مضاعف دارد که کشور برای عبور از پیچ تاریخی حرکت رو به پیشرفتش، درگیر سهمگین‌ترین جنگ اقتصادی است و نقش نخبگان جوان و شرکت‌های دانش بنیان اهمیت دو چندان یافته است.

رحیمی در مورد فضائل زیارت امام حسین(ع) و اهمیت اجتماع عظیم اربعین در کربلا نکاتی را یادآور شد و گفت: پیاده‌روی اربعین یک حرکت سیاسی و الهی است و عزاداری سیدالشهدا(ع) ذاتا یک کار سیاسی است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه برخی جریان‌ها تلاش کرده‌اند سیاست را از عزاداری سیدالشهدا(ع) بگیرند و آن را به رفتاری صرفاً عاطفی در قبال حادثه‌ای غم‌انگیز تبدیل کنند، ادامه داد: به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین آسیبی که متوجه راهپیمایی اربعین است، سکولار شدن آن است.

وی افزود: سکولار شدن یعنی این حرکت از محتوای انقلابی خالی شود و پیام امام حسین(ع) که تمام رنج‌های طاقت‌فرسای امام و خاندان مطهرش برای انتقال آن بوده است، از این مراسم حذف شود.

رحیمی ادامه داد: درک صحیحی از نهضت حسینی، الگوی گفتمان مقاومت اسلامی، مهدی باوری و مهدی یاوری و نقش‌آفرینی خواص جامعه اسلامی و در رأس آن‌ها حرکت‌های انقلابی علما و روحانیون، راهپیمایی اربعین را از هر آسیب و گزندی مصونیت خواهد داد.

انتهای پیام
captcha