کودکانی که سواد ندارند اما قرآن می‌خوانند
کد خبر: 3852428
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

کودکانی که سواد ندارند اما قرآن می‌خوانند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول خانه قرآن «رسالت» زنجان، امکانات آموزشی را در تشویق قرآن‌آموزان مهم خواند و گفت: در این مرکز با استفاده از روش‌های نوین و ابزار‌های تشویقی کودکان ۳ تا ۶ ساله می‌توانند روخوانی قرآن را بیاموزند.

کودکانی که سواد ندارند اما قرآن را روخوانی می‌کننداعظم توحیدلو، مسئول خانه قرآن رسالت در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این مؤسسه همه روزه صبح تا ظهر برای آموزش کودکان ۳ تا ۶ ساله دایر شده و حضور مادران همراه با کودکان الزامی است.

وی با اشاره به اینکه این کودکان در سنی قرار دارند که سواد خواندن و نوشتن ندارند، بیان کرد: این کودکان با حضور در کلاس‌ها حروف و حرکت‌شناسی را با روش‌های مخصوص به خود می‌آموزند و پس از پایان دوره‌ها قادر به روخوانی قرآن خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کودکان به جای گذراندن دوره پیس‌دبستانی به کلاس‌های این خانه قرآن می‌آیند، بیان کرد: این کار علاوه بر آموزش قرآن سبب شده تا کودکان حروف را بیاموزند و در مدرسه ضعیف نباشند و به همین دلیل خانواده‌ها از کلاس‌های قرآنی استقبال زیادی دارند.

توحیدلو با بیان اینکه فعالان قرآنی مورد حمایت‌های مالی قرار نمی‌گیرند، افزود: هیچ چشم‌داشتی از کسی ندارم و این کار را برای رضای خدا و خدمت در راه قرآن انجام می‌دهم تا بتوانم سهمی در تربیت کودکان با فرهنگ قرآنی داشته باشم.

وی یادآور شد: با این حال محیط آموزشی و امکانات موجود در آن برای خانواده‌ها مهم است و به همین منظور برای فراهم کردن مکان بهتر آموزشی وام گرفتم تا بتوانم امکانات بهتری را در اختیار قرآن‌آموزان قرار دهم.

مسئول خانه قرآن رسالت بیان کرد: آموزش به کودکان با روش‌های نوین انجام می‌شود و هیچ اجباری در آموزش وجود ندارد و خانواده‌هایی که در این کلاس‌ها حضور می‌یابند، سایر فرزندان خود را نیز برای فراگیری قرآن تشویق می‌کنند.

آیناز پرویزی، قرآن‌آموز ۶ ساله‌ای است که در این مرکز روخوانی قرآن را فرا گرفت. کلیپی از این کودک را در زیر ببینید.

انتهای پیام
captcha