60 درصد موقوفات زنجان به امام حسین(ع) اختصاص دارد
کد خبر: 3853603
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

60 درصد موقوفات زنجان به امام حسین(ع) اختصاص دارد

گروه اجتماعی ــ استاندار زنجان گفت: 60 درصد موقوفات استان زنجان متعلق به امام حسین(ع) است که نشان می‌دهد پایتخت شور و شعور حسینی از قدمت بالایی در حوزه دین و معنویت برخوردار است.

60 درصد موقوفات زنجان به امام حسین(ع) اختصاص داردبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، 8 آبان‌ماه در جلسه با مسئولان اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: استان زنجان نیروهای ارزشمند و عاشق امام حسین(ع) دارد که در هر مناسبتی عزاداری‌های باشکوهی برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: 60 درصد موقوفات استان زنجان متعلق به امام حسین(ع) است که نشان می‌دهد پایتخت شور و شعور حسینی از قدمت بالایی برخوردار است و به مسائل دینی انس و الفت بسیاری دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مردم زنجان 700 میلیون تومان به حساب مهرانه واریز کردند، ابراز کرد: بیمارستان ولیعصر(عج) با 520 تخت از طریق کمک‌های مردمی ساخته می‌شود و مددجویان کمیته امداد این استان 3 برابر کشور دریافتی دارند.

وی با بیان اینکه در قرآن به موضوع صدقه جاریه اشاره شده است، اظهار کرد: وقف یکی از مصادیق صدقه جاریه است که برکات آن برای انسان باقی می‌ماند و باید اطلاع‌رسانی بیشتری برای توسعه وقف انجام شود.

حقیقی با تأکید بر اینکه باید به ذهنیت مردم در مسئله وقف و موقوفات پاسخ داده شود، تصریح کرد: مرمدم باید بدانند که موقوفات پایگاه دارند و یک ریال آن خارج از نیت واقفان هزینه نمی‌شود و عده‌ای فقط به دنبال ایجاد افکار منفی در مردم هستند.

وی تأکید کرد: با ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی باید وقف را در اموری که برای جامعه راهگشاست توسعه دهیم. جوانان سرمایه‌های استان هستند و باید برای آن‌ها اشتغال ایجاد کنیم.

وجود 2800 موقوفه در زنجان

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز با اشاره به بحث مطرح شده توسط استاندار در مورد گزارش لحظه به لحظه به مردم گفت: همین موضوع یک الگوی نمونه برای سایر مدیران است که باید تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان هیچ شانی جز خدمت به مردم نداریم، تصریح کرد: مردم زنجان، مردمانی ولایت‌مدار و فرهیخته هستند و آنچه طی یک ماه گذشته بنده برآورد کرده‌ام، فضای مثبتی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان 24 هزار رقبه و 2 هزار و 800 موقوفه وجود دارد، اضافه کرد: همچنین استان زنجان دارای 132 بقعه متبرکه است.

این مسئول با اشاره به اینکه 17 موقوفه در حوزه سلامت وجود دارد و از مجموع موقوفات 60 درصد مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، افزود: تلاش ما در استان استفاده از ظرفیت موقوفات در راستای محرومیت‌زدایی است و این اقدام از طریق موسسات وابسته به اوقاف انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha