افزایش 3 برابری هزینه داروهای بیماران سرطانی
کد خبر: 3970385
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

افزایش 3 برابری هزینه داروهای بیماران سرطانی

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به افزایش 3 برابری هزینه داروی بیماران سرطانی گفت: این در حالی است که درآمد مهرانه افزایش چندانی نداشته و نیازمند کمک خیران است.

افزایش 3 برابری داروهای بیماران سرطانیبه گزارش ایکنا از زنجان، اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه، 19 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: مردم خیر در طول 15 سال فعالیت این انجمن به بهترین نحو کمک‌رسانی کردند و دستاورد این حضور پوشش درمانی عزتمندانه بیماران مبتلا به سرطان، احداث کلینیک تخصصی، فعالیت‌های پیشگیرانه سرطان و الگو شدن انجمن در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیریه مهرانه بهترین انجمن در حوزه سرطان بزرگسالان در سطح کشور است، بیان کرد: این انجمن دو نوع خدمت ارائه می‌کند و خدمت اول برای بیماران داخل استان است که به انجمن مراجعه می‌کنند. البته با توجه به اینکه مهرانه در شهرهای تکاب، بیجار و میانه هم دفتر دارد، بیماران این 3 شهر نیز جزء بیماران داخل استان محسوب می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه خدمت دوم برای بیماران خارج از استان است، ابراز کرد: این خدمت نیز در 2 بخش است که بخش اول به رادیوتراپی بیماران از تمام نقاط کشور مربوط بوده و بخش دوم، مهمانسرای مهرانه در تهران است که در اختیار بیماران سرطانی از تمام نقاط کشور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به اینکه از آغاز به کار انجمن خیریه مهرانه تاکنون ۸۸۹۹ پرونده با احتساب 3 شهر تکاب، بیجار و میانه تشکیل شده است، تصریح کرد: ۲۲ هزار بیمار مبتلا به سرطان به ‌کلینیک مهرانه مراجعه کرده و خدمات دریافت کردند. از سال ۹۳ تاکنون صد درصد داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان در استان زنجان پرداخت شده است و همه بیماران مبتلا به سرطان در استان زنجان که نیازمند شیمی درمانی هستند، در انجمن خیریه مهرانه این خدمت را دریافت می‌کنند و هیچ دغدغه‌ای ندارند و رادیوتراپی و شیمی‌درمانی با دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک مهرانه انجام می‌شود.

وی در مورد وضعیت بیماران بعد از شیوع کرونا یادآور شد: بعد از شیوع بیماری کووید 19 تمام بیماران مبتلا به سرطان که احتیاج به شیمی‌درمانی دارند از بیمارستان‌های ولی‌عصر(عج) و آیت‌الله موسوی به بخش کلینیک مهرانه انتقال داده شده و خدمات شیمی‌درمانی را فقط از کلینیک خود انجمن دریافت می‌کنند اما بخش پیشگیری مهرانه به دلیل رو در رو بودن، بعد از شیوع کرونا تعطیل شده است و برنامه‌های پیشگیری، دستاوردهای بزرگی به همراه داشت که امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا دوباره ادامه داشته باشد.

وثوق از بهره‌برداری دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) در مهرانه تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: هزینه تامین این دستگاه 12 میلیارد تومان است و آن را به استان‌های بزرگ کشور می‌دادند که افتخار آن نصیب زنجان نیز شد و محل استقرار آن به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه دستگاه دیگری به ارزش 3 میلیارد تومان تامین شده که در کنار آن قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت بهره‌برداری از این دستگاه، کمک بزرگی به پزشکان و هم بیماران برای تشخیص دقیق و به‌موقع سرطان می‌کند، بیان کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های آتی انجمن، تامین دستگاه فوق پیشرفته درمانی سرطان است که حداکثر تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با بیان اینکه هزینه داروی بیماران سرطانی در سال 98 ماهانه به طور متوسط 550 میلیون تومان بود، اظهار داشت: این میزان در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه که به کشور تحمیل شده به یک میلیارد و 400 میلیون تومان حدود 3 برابر افزایش یافته است. این در حالی است که درآمد مهرانه در سال 98 ماهانه به طور متوسط یک میلیارد تومان بود که در سال گذشته به یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم یکی از مشکلات و معضلاتی که در سال 1400 با آن روبه‌رو شویم این است که هزینه داروها ماهانه به یک میلیارد و 700 میلیون تا 2 میلیارد تومان برسد. اولویت اول و آخر مهرانه، تامین هزینه داروی بیماران تحت هر شرایطی است، البته مطالبات داروخانه‌ها تا قبل از شیوع کرونا به‌روز بود اما اکنون مهرانه بدهکار شده است.

وثوق با بیان اینکه برای تامین دستگاه pet scan مشکل مالی داشتیم، اظهار داشت: این دستگاه نیاز به 12 میلیارد تومان هزینه داشت که 6 میلیارد تومان با کمک خیّران و 6 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی، تامین شد که اقساط ماه‌های فروردین و اردیبهشت این تسهیلات نیز به تعویق افتاده است.

انتهای پیام
captcha